הבן החכם והרשע - באדם אחד

סיוע לאברכים או עידוד לעבוד? גדעון סער מציג: פיצול אישיות

למה התכוון השר גדעון סער בחתימתו אתמול: עידוד החרדים לצאת מהכולל לעבוד, או סיוע והקלה לאברכים המעוניינים לעבוד וללמוד יחד? הודעת השר לעיתונות החילונית גורסת, כי המטרה היא עידוד האברכים לעבוד. אלא שההודעה לעיתונות החרדית טוענת: המטרה היא להקל על האברכים. צפו בהודעות הסותרות (חרדים)

יוסי וייס | כיכר השבת |
עיבוד מחשב (צילומים: דובי קורן, פלאש 90)

לפני כמה שנים, עמד אריאל שרון על בימת מרכז הליכוד, ובנאום בלתי נשכח, אמר אז לבנימין נתניהו, "מר נתניהו, ביקשת שאחזק את ידך, אך איני יודע לאיזו יד להאמין, לידך הימנית, או לידך השמאלית".

המילים - הבלתי נשכחות הללו, מקבלות הערב משמעות מיוחדת, לאור ההודעות הסותרות, אותן שיגר אתמול לעיתונות - החרדית והחילונית, שר החינוך גדעון סער, הודעות אותן אנו חושפים כאן ב´כיכר השבת´ לראשונה.

הודעה כבקשתך

"שר החינוך חתם היום על תקנה לעידוד השתלבות החרדים בשוק העבודה", מכריזה כותרת ההודעה הממוענת לעיתונות החילונית, ומתחת ממשיכים דברי ההסבר: "עד כה אברכים חויבו להיות בכולל יום שלם כתנאי לתמיכה תקציבית עבור לימודיהם. היום חתם שר החינוך על תקנה המאפשרת לאברכים לשלב בין לימודים בכולל לעבודה ולקבל תמיכה יחסית בעבור לימודיהם בחצי היום ובמקביל להתפרנס ביתר היום".

ואם למישהו עדיין לא היה ברור הנוסח עד כאן, הנה ההמשך, באופן שאינו משתמע לשתי פנים: "מטרת התקנה היא עידוד השתלבות הציבור החרדי בשוק העבודה".

וליתר ביטחון, דואג השר סער להבהיר: "התקנה החדשה אינה מגדילה את התקציב עבור הכוללים".

פיצול אישיות

עד כאן הודעתו של גדעון סער א´, ומכאן להודעתו של גדעון סער ב´ - זה המתאים את מסריו לעיתונות החרדית:

"שר החינוך גדעון סער חתם היום על תקנה המאפשרת לאברכים לצאת לעבוד ובמקביל להמשיך בלימוד בכולל חצי יום ולקבל את מלגת משרד החינוך".

המטרה היא לעודד אברכים לצאת לעבוד? חס וחלילה, אין שום רמז שכזה. המטרה היא לאפשר להם ללמוד בכולל גם אם הם עובדים בחצי היום.

"לאחר עשרות שנים שנמנע מאברכים המקבלים מלגה לשלב בין עבודה ללימוד בכולל, חתם היום שר החינוך על תקנה המאפשרת לאברכים ללמוד חצי יום בכולל ולקבל מלגה מהמשרד, ובמקביל לעבוד ולהתפרנס בחצי היום האחר". עידוד? חלילה. מעתה אמור "הקלה".

מי הדובר?

יש לציין, כי בעוד על ההודעה ה"חילונית" חתומה אשת יחסי הציבור מטעמו ענת מנשורי, הרי שעל ההודעה ה"חרדית", חתום יועצו לענייני חרדים רז קיל. אך מי שמכיר את אובססיביות השר למילה הכתובה, יודע היטב,כי - זו כמו זה, יצאו שניהם כאחד מפיו של השר.

ועל גאונות שכזו, לא חשב מסתבר אפילו מחבר ההגדה: הבן החכם והרשע - באדם אחד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר