"סגולה" בדוקה ומנוסה כנגד "קרציית" מכירות

מי שאיננו מעוניין להתעמת עם אנשי מכירות בטלפון, שיפעל בדיוק כפי שעושה אבי מורי שיחי'- עם תחילת השיחה הוא מביע התעניינות, איש המכירות מלהיבו במוצרים נוספים, הוא מסכים לרכוש כל מוצר שמוצע לו וכשפרטי העסקה מגיעים לסיומם, הוא מתבקש למסור את מספר כרטיס האשראי שלו ואז הוא אומר "כרטיס אשראי? מה זה כרטיס אשראי?" דומיה של כמה שניות והטלפון נטרק! לאחר תקופה הוא סומן ב"רשימה השחורה" של כל החברות הללו והטלפון הפסיק לצלצל...

חברון גרנביץ | כיכר השבת |

היא נכנסה אלי לחנות, פניה נפולות בידה אחזה מעטפה גדולה ובחשבונית המסתכמת בכמעט אלף שקלים "תעזור לי", התחננה בפני.

מסיפורה עולה כי השבוע בשעות הערב הטלפון צלצל בביתה, על הקו היה איש מכירות פתלתל שהציעה לה לרכוש שוברי הנחה לבתי מלון, למרות הסבריה המנומסים כי איננה מתארחת בבתי מלון, התקשתה לסיים את השיחה ולאחר שעה מתישה מצאה עצמה בעל כורחה רוכשת שוברי הנחה שלא יבואו לשימוש אף פעם.

התופעה ידועה - כרישי מכירות אורבים לנו מידי ערב מעבר לקווים, בקול מתקתק של "זאב שפגש את כיפה אדומה באמצע היער" הם מציעים לנו דלתות פלדה, כלי חרסינה, אינצקלופדיות, אוהלי שדה, כפכפי עץ אלון, מנוי לכרטיסי הגרלה ושאר מיני עסקאות.

אנחנו מסבירים, מתחננים, מבקשים אך לרוב- בסיום השיחה אנו מוצאים עצמנו רוכשים מוצרים בשווי מאות שקלים שיוצבו בביתנו כאבן שאין לה הופכין.

בעקבות המקרה המצער של הגברת שבקשה את התערבותי בביטול העסקה, הנה כמה דרכים להימלט מציפורניהם החדות של "נמרי" המכירות האורבים לנו מעבר לקו.

א. לומר בתקיפות כי איננו מעוניינים לרכוש שום דבר! במקרה ואיש המכירות אינו שועה להצהרתנו, יש להודיע כי באם הוא לא יסיים את השיחה מעצמו, אנחנו נאלץ לטרוק את הטלפון.

ב. במקרה ו"נפלנו" על פי חוק, ניתן להתחרט עד 14 ימי עסקים מרגע ביצוע העסקה בתנאי שאריזת המוצר לא נפתחה. יש לשלוח מיד מכתב למשרדי החברה, להודיע כי אנחנו חוזרים בנו מהעסקה ומבקשים החזר כספי מלא, מומלץ להוסיף כי באם דרישתנו לא תיענה נתלונן נגדם ב"רשות להגנת הצרכן" ובמשרד המסחר והתעשייה, זה עובד!, את המכתב יש לשלוח בדואר רשום ובפקס בכדי שהם לא יוכלו לטעון שלא קיבלו את המכתב.

ג. מי שאיננו מעוניין להתעמת עם אנשי מכירות בטלפון, שיפעל בדיוק כפי שעושה אבי מורי שיחי'- עם תחילת השיחה הוא מביע התעניינות, איש המכירות מלהיבו במוצרים נוספים, הוא מסכים לרכוש כל מוצר שמוצע לו וכשפרטי העסקה מגיעים לסיומם, הוא מתבקש למסור את מספר כרטיס האשראי שלו ואז הוא אומר "כרטיס אשראי? מה זה כרטיס אשראי?" דומיה של כמה שניות והטלפון נטרק! לאחר תקופה הוא סומן ב"רשימה השחורה" של כל החברות הללו והטלפון הפסיק לצלצל...

טורו של חברון גרנביץ מתפרסם ברשת 'קו עיתונות'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר