תיעוד מיוחד

שמחת בית הרב עובדיה יוסף: הרב יעקב ובנו הגיעו להתברך

כתב 'כיכר השבת' זכה אמש להיכנס אל הקודש פנימה ולחזות במחזה רווי הוד בשמחת בית מרן הראשון-לציון רבי עובדיה יוסף, עת התבשר על-ידי בנו הבכור, רבי יעקב יוסף על 'חתימת התנאים' של נכדו יהונתן: "אחד הלקחים שלמדתי, הוא לא להאמין ללשונות הרעות כאילו ישנה מתיחות בין שני ענקי התורה" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |

זכיתי אמש (שני) להכנס אל הקודש פנימה ולחזות במחזה רווי הוד והדר בשמחת בית מרן הראשון-לציון רבי עובדיה יוסף שליט"א, עת התבשר על-ידי בנו הבכור, רבי יעקב יוסף שליט"א על 'חתימת התנאים' לנכדו יהונתן.

הגר"ע יוסף ישב ולמד בעמקות מופלאה ולא שת לבו לשאון המתגבר עד שבנו רבי משה שליט"א הודיע לו שהפמליה כולה מחכה בחדר הסמוך לברכתו שיעלה זיווגם יפה.

בתחילה בירך מרן את בנו על הולדת הנינה - נכדה בת לבתו רחל ולבעלה הרב אלחנן בביאן, ומיד לאחר-מכן הרעיף שבחים על נכדו וקרא עליו "בן חכם ישמח אב".

אחד הלקחים שלמדתי, הוא לא להאמין ללשונות הרעות כאילו ישנה מתיחות בין שני ענקי התורה ושהאב ובנו מאירים פנים זה לזה ושמחים בשמחת צאצאם המקים בית על אדני התורה והיראה. מרן שוחח כחצי שעה עם בנו רבי יעקב.

למען ירושלים

יהונתן יוסף, נכדו של מרן ובנו של רבי יעקב, בוגר בית-המדרש הגבוה לרבנים 'יחוה דעת' בראשות דודו רבי דוד יוסף שליט"א, מוכר בשנים האחרונות גם כעוסק בקידום ענייני שכונת 'שמעון הצדיק' בירושלים.

גולת הכותרת של פעילותו מתבטאת בעידוד המודעות וההסברה - בתקשורת ובסיורי הדרכה - אודות השכונה היהודית המתחדשת וההיסטוריה ארוכת השנים של מגורי היהודים בה סביב קבר הכהן הגדול מאמצע תקופת בית שני וראש הסנהדרין - שמעון הצדיק.

פרויקט מיוחד אותו מוביל יוסף מזה כשנתיים הוא הבאת אלפי יהודים חילונים למקום, תוך הסבר מפורט על פועלו של שמעון הצדיק וחשיבות שלמותה של ירושלים לאור קריאות האנרכיסטים לפנות את תושביה היהודים של שכונת שמעון הצדיק.

יהונתן עוסק בפעילות גלויה וסמויה למען אחדותה של ירושלים ובמניעת מסירת שטחי ארץ ישראל לאוייב הערבי.

בחודשים האחרונים בעקבות אסון הכרמל הקים יהונתן יוסף יחד עם עוד קבוצת אברכים חרדים מירושלים יחידת חילוץ והצלה המתנדבת בתחנות הכיבוי בירושלים ואיו"ש ובימים אלו חוזקה היחידה בכלבים שנרכשו בחו"ל כאשר עלותו של כל כלב 8,000 יורו (!) ואלו מסייעים לעבודת המתנדבים באיתור וחילוץ נעדרים ולכודים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר