'בין הזמנים'

משפחות חרדיות חולצו בשלום מנחל 'לוטם'

שתי משפחות חרדיות שיצאו הערב לטייל בנחל לוטם שבאיזור חיפה איבדו את דרכם. כוחות חילוץ מיוחדים הצליחו לאחר מאמצים רבים לחלצם מהמקום, המשפחות בהם נשים בהריון וילדים לא חישבו כראוי את השעה בה יצאו מהאתר, ואיבדו את דרכם בנחל שמוגדר כמקום מסוכן בשעות החשכה. (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

שתי משפחות חרדיות שיצאו הערב (רביעי) לטיול באיזור חיפה, נכנסו למסלול בנחל 'לוטם', אך לא חישבו את זמן היציאה כראוי, ונתקעו במקום בזמן החשיכה.

המשפחות שכוללות גברים, נשים בהריון, וילדים. נתקעו במשך כשעה בתוך הנח"ל המוגדר כמסוכן בשעות החשיכה.

המשפחות הצליחו ליצור קשר עם אנשי זק"א, ואלה הורו להם שלא לזוז מהמקום בו הם נמצאים מחשש לחייהם, ולהמתין להגעת כוחות החילוץ.

כוחות משטרה, יחידת חילוץ ומתנדבי זק"א שהגיעו למקום עמלו במשך כשעה על מנת לאתר את מקום המשפחות (17 נפשות) שנתקעו בתוך הנחל המסוכן.

לאחר כשעה של חיפושים ונסיונות חילוץ, חולצו בני המשפחות בשלום.

חיים וינגרטן קצין המבצעים של זק"א סיפר ל'כיכר השבת': "מדובר בשתי משפחות שנכנסו למקום עם חשיכה, ונתקעו שם כאשר המקום חשוך לגמרי, צריך לזכור שאנחנו בחצי השני של החודש כך שאין גם את האור של הירח.

"בקשנו מהמבוגרים שנמצאים בנחל שלא יזוזו מהקום בו הם נמצאים מחשש לנפילה, זה איזור מסוכן מאוד, המשטרה וכוחות החילוץ מנסים עדיין להגיע אליהם, להערכתינו יקח עוד כשעה עד שיצליחו לאתר אותם בנחל".

וינגרטן מוסיף: "עכשיו זה תקופה של בין הזמנים, ולצערינו בכל שנה קוראים אסונות עם מטיילים, לכן כל משפחה, או צעירים שיוצאים למסלול כזה או אחר, שיבדקו במפות כמה זמן המסלול בכדי שלא יקרה מקרים דומים, זה סכנת נפשות".

עוד הוא סיפר כי הילדים נמצאו כשהם מפוחדים ורועדים.

כזכור אתמול טבע למוות חרדי כבן 60, תושב ירושלים, בחוף 'נווה המדבר' שבים המלח.

כוחות מד"א שהגיעו למקום ניסו לבצע בו פעולות החייאה אך למרבה הצער נאלצו לקבוע את מותו.

כמו כן בשעות הצהריים (שלישי) תלמיד ישיבה כבן 15 שטייל במושב אור הגנוז הסמוך למושב מירון שבצפון, נפל מסוס עליו רכב ונפצע באורח קשה.

כוחות ההצלה שהגיעו למקום העניקו לו טיפול ראשוני והוא הועבר באמצעות מסוק להמשך טיפול רפואי בבית החולים רמב"ם בחיפה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר