הראיון שיצא משליטה

ליצמן הטיח בח"כ מוזס: "כולנו שמענו איך האדמו"ר צעק עליך"

'כולנו שמענו איך האדמו"ר צעק עליך' הטיח ליצמן במוזס, האחרון הגיב לו: 'זה שקר'. מאחורי הקלעים של "הראיון החגיגי" עם הח"כים של אגודת ישראל, התרחש עימות מביך במיוחד. הפרטים (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מוזס וליצמן, פיצוץ מביך (צילום: מרים אלסטר והדס פרוש, פלאש 90)

במהלך הראיון החגיגי והפאנל המשותף לעיתון "המחנה החרדי", שידרו לכאורה נציגי אגודת ישראל "אחדות השורות", כאשר בעיקר בלט שיתוף הפעולה בין שר הבריאות יעקב ליצמן לסגן שר החינוך מאיר פרוש שבעבר שררו ביניהם יחסים מתוחים.

ארבעת הנציגים ליצמן, פרוש, מוזס ואייכלר, יצאו למתקפה משותפת נגד דרישותיה של התנועה האחות הליטאית "דגל התורה", המבקשת להשוות את זכויותיה במפלגה המשותפת "יהדות התורה"

אלא, שמאחורי הקלעים מתברר כי המתיחות הישנה הקיימת בין שר הבריאות יעקב ליצמן נציג הסיעה המרכזית באגודת ישראל לבין ח"כ מנחם אליעזר מוזס צצה במלוא עוצמתה במהלך הראיון והטונים בין השניים עלו לרמות גבוהות במיוחד.

העילה לפיצוץ היתה חילוקי הדעות בין עמדתו המסורתית של השר ליצמן כלפי יו''ר תנועת יש עתיד יאיר לפיד הטוענת שיש להחרימו לבין עמדתו של מוזס הדוגל, להיפך, במתן חיבוק והערכה הדדית.

במהלך הראיון שאל העיתונאי מאיר ברגר את ח"כ מוזס על יחסו החמים ליאיר לפיד, והביע את תמיהתו על כך. מוזס השיב ש"גם את ראש הממשלה דוד בן גוריון הציבור החרדי החרים בשעתו ומרן בעל האמרי חיים מויז'ניץ זצ"ל הורה לצאת להפגנות נגדו, ובכל אופן הנציגים החרדים נפגשו ודיברו איתו, לכן גם כאן אין שום שינוי והבדל בין בן גוריון ללפיד".

בתגובה, רתח השר ליצמן ואמר כי "קיים הבדל מהותי בין השניים. לפיד זילזל בנו בכל הזדמנות שהיתה לו והרס לציבור החרדי ולעולם התורה היכן שיכל". בשלב זה, עלו הטונים וליצמן הצהיר כי "דעת מועצת גדולי התורה הינה שאין לדבר עם לפיד".

מוזס הכחיש ואמר שהדברים אינם נכונים, "זה שקר". בתגובה, ליצמן אמר למוזס: "אחד מגדולי האדמו"רים כבר צעק עליך על היחס שאתה מעניק ללפיד". סגן השר פרוש צידד באמירתו של ליצמן והגיב למוזס "כולנו היינו שם ושמענו".

במהלך העימות, הטיח מוזס בליצמן כי "אני עוד זוכר את התקופה שהחרמת את נתניהו ולא דיברת איתו. נו, והיום מה יצא? אתה שר בממשלה שלו".

הרוחות בחדר התלהטו, ורק לאחר דקות ארוכות הצליחו הסובבים להרגיע את הניצים תוך סיכום ברור כי האירוע החריג שעלול להעיב על מערכת היחסים בסיעה החסידית לא יודלף לעיתונות.

ל"כיכר השבת" נודע כי באותו דיון מדובר ב"מועצת" לגבי היחס הנכון והראוי כלפי לפיד, טען אחד האדמו"רים כי אין להכיר בו, מנגד טענו מספר אדמו"רים כי לא יהיה זה "חכם" להחרים את לפיד לגמרי, זאת משום שמדובר בכוח פוליטי עולה. "מי יודע אם מחר לא נצטרך להיעזר בו?" תהו אותם חברי מועצת גדולי התורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר