מחקר: יולדות בסיכון גבוה לקבל שבץ

מחקר חדש שפורסם בכתב העת "ניו אינגלנד ג'ורנל" בדק את הסיכון לשבץ והתקף לב בקרב מאות אלפי נשים וגילה כי הוא עדיין קיים גם 12 חודשים לאחר הלידה עקב קרישי דם (בריאות)

שושי מילר | כיכר השבת |
עורק סתום, הדמיה (shutterstock)

מחקר חדש שפורסם בכתב העת "ניו אינגלנד ג'ורנל" ונערך בקרב מאות אלפי יולדות, העלה כי נשים נמצאות בסיכון גבוה לשבץ מוחי והתקף לב, וזאת בעקבות הסיכון שלהם לפתח קרישי דם מסוכנים גם אחרי 12 שבועות ללידה. התוצאה של שבץ מוחי עשויה להיות קטלנית, לפי המחקר, 10 אחוזים מהנשים שילקו בו ימותו.

קרישי דם בהריון עלולים להיות מסוכנים יותר בעקבות העובדה שבגופה של האישה נוצרים רכיבי קרישת דם בכמות גדולה יותר בתקופת ההריון, בנוסף, נטייתן של נשים הרות לא לבצע פעילות גופנית בתקופת ההריון כמו גם התזונה הלא נכונה עלולים גם כן לגרום להיווצרות קרישי דם.

ברוב המקרים, נשים הרות מקבלות תרופות לדילול הדם, בפרט נשים הנמצאות בקבוצות הסיכון, אולם זה נעשה עד רק שישה שבועות לאחר הלידה. מהמחקר החדש עולה כי הסיכון הגבוה נמשך עד 12 שבועות לאחר הלידה.

במסגרת המחקר, השתתפו מעל מיליון נשים שילדו את בנם הבכור. 1,015 לקו בקריש דם, 248 סבלו משבץ מוחי, 47 מהתקפי לב וכ-700 מקריש דם בריאות או ברגל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר