טיפים לבחירת אמבטיה

חדר האמבטיה מקבל מקום של כבוד. הפינה הזו מעניקה לנו את השלווה השקט והמנוחה שאחרי המולת יום העבודה. קונים חדש? טיפים

איטל קציר | כיכר השבת |
(יח"צ)

חדר האמבטיה של העשור האחרון מקבל מקום של כבוד. הפינה הקטנה הזו מעניקה לנו את השלווה השקט והמנוחה שאחרי המולת יום העבודה. לכן אין פלא, כי חשיבות השיפוץ בחלל כה קטן ומשמעותי זקוקה לתכנון מדוקדק כדי ליצור לנו את הספא הביתי המושלם.

גל יערי, מעצבת ראשית של קבוצת ´נגב´ ומבעלי רשת wind&water מנדבת לנו מספר סודות מקצועיים שיהפכו את מלאכת השיפוץ ליעילה קלה שלבסוף תשיג לנו את התוצאה הרצויה.

כדי ליצור תחושת מרחב באזור הכיור, מומלץ למקם מראה גדולה שמגדילה את תחושת המרחב, עם דגש על תאורה בהירה באזור המראה כדי שיהיה קל להתגלח או להתאפר.

לא נכון למקם מראה מול החלון בשל חדירה אור שמש מסנוור בשעות מסוימת ביום, דבר שיקשה מאוד על פעולות כמו איפור. מיקום חלונות ותאורה מלאכותית - רצוי שמקור האור יהיה על קיר המראה. כי אם מם מקור האור מעל הראש או מאחוריו נוצרים צללים לא מחמיאים.

חשוב לזכור למקם מחזיק לנייר טואלט על הקיר בניצב לאסלה, בגובה הנכון. בקרבת האסלה כדאי להכין נישה עם דלתות אחסון לנייר טואלט - זה משפר את איכות החיים.

חדרי רחצה גדולים, וקטנים

כיוון שחדר האמבטיה הוא חדר רטוב ולח במיוחד, יש לבחור פרזול בעל חומר עמיד לקורזיה שיחזיק מעמד לאורך זמן . (מחזיקי מברשות שיניים, מתקן לנייר טואלט, מייבשי ומחזיקי מגבות)

לא לשכוח !!! להתקין נקודות חשמל מימין למראה עבור מייבש השיער, מכונות הגילוח ונקודת חשמל למייבש מגבות במקום נוח.

דבר חשוב שלא נלקח הרבה בחשבון פטנט בעלות מינימלית שמפר ועושה חיים קלים - להתקין נקודת חשמל מיוחדת מאחורי המראה להפגת אדים.

בחדרי רחצה קטנים, רצוי לבחור יחידה הכוללת ארון, כיור ומראה. יחידה כזאת מנצלת בצורה טובה את השטח ה"מת" שמתחת לכיור, וכוללת עליונים לאחסון האביזרים השונים של חדר האמבטיה.

בחדרי רחצה גדולים ניתן לשלב כל סוג ארון או שידה לאחסון, על פי טעם אישי. רצוי לבחור ברהיט בעל רגליים אשר אינו בא במגע ישיר עם הרצפה.

לא נכון למקם אסלה מול הדלת . זה לא נוח למשתמש. מה עוד שבמרבית מהיום הדלת פתוחה, לכן מומלץ למקם את האסלה במקום מוצנע.

אם אתם משפחה וחדר הרחצה עתיד לשמש ילדים, רצוי לתכנן אותו כך שיותקנו בו שני כיורים - כך יוכלו שניים מבני המשפחה להשתמש באמבטיה והדבר יחסוך זמן.

אם חדר הרחצה שלכם קטן עדיף להתקין בו מקלחון במקום אמבט ולא כל מקלחון אלא כזה שיש לו דלתות הזזה . ולא לשכוח לתכנן מקום לתכשירי הרחצה כמו נישה בקיר או מדפי ניקל.

רצפת חדר הרחצה היא חלק מהריהוט עצמו. חשוב לרכוש אריחים שיספקו ביטחון וימנעו החלקות מיותרות. אריחים בעלי אנטי סליפ שאינן פוגעות בשלמות פני האריח והם מונעי החלקה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר