קרבות קרנפים

אבל בספארי: הקרנף טיבור מצא את מותו

הקרנף בן ה-9 וחצי היה אמור לצאת לגן חיות ברוסיה בעוד כמה שבועות, בשל המתיחות בינו לבין קרנף אחר, אך מצא את מותו במהלך קרב קרנפים. צפו בתיעוד מהקרבות (מעניין)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
טיבור בימים יפים יותר (צילום: ספארי ר"ג, מתוך ynet)

אבל בספארי ברמת גן על מותו בטרם עת של הקרנף טיבור, במהלך קרבות שליטה מול הקרנף הציון. טיבור, קרנף רחב שפה, היה בן תשע וחצי שנים במותו. הוא נקרא על שמו של צלם הספארי טיבור יגר.

בספארי אמרו כי בתקופה האחרונה נצפה טיבור מתקוטט מדי פעם עם הקרנף ציון, כחלק ממאבקי שליטה ודומיננטיות המאפיינים קרנפים שהגיעו לגיל בגרות. בשל המתיחות ששררה בין השניים, טיבור היה עתיד לצאת בשבועות הקרובים מהספארי לגן חיות ברוסיה, אך אתמול (רביעי) בשעות אחר הצהריים נלחמו השניים בצורה קשה, ובמסגרת ההתקוטטות מצא טיבור את מותו.

"כולנו כואבים ומבכים את מותם המצער של שני קרנפים רחבי שפה בגני חיות באירופה, יום אחרי יום - ומתחייבים להמשיך במאמצים לרביית הקרנפים, שמצבם בטבע הולך ומחמיר עד לכדי סכנת הכחדה", אמרו בספארי. "נתגעגע אליך טיבור. לעולם לא נשכח אותך".

לפני שנה עלה טיבור לכותרות כשנמלט משטח הספארי ברמת גן. הוא התקדם אז מאזור השטח הפתוח שבו שוהים הקרנפים וחיות בר נוספות לעבר שער הכניסה הראשי. המאבטחים במקום הבחינו מתקדם במהירות לעבר אזור השער ואז יוצא בקצב איטי החוצה. למקום הוזעקו שני מטפלים שהיו בעיצומו של איסוף האריות ואלו סייעו להשיב אותו פנימה.

הקרנפים רחבי השפה נחשבים ליונקים היבשתיים הגדולים בעולם אחרי הפילים ועשויים להגיע למשקל של עד כשלושה טון. מרבית מהאוכלוסיה מצויה בארבע מדינות בלבד - דרום אפריקה, נמיביה, זימבבואה וקניה. מספרם מונה כיום למעלה מ-20 אלף פרטים, בהשוואה למינים אחרים של קרנפים, המצויים בסכנת הכחדה חמורה וחלק מצויים על סף הכחדה מהטבע. למרות זאת, הם מוגדרים כתת מין שעתידו בסכנה בטבע עקב ציד לא חוקי.

הגורם המרכזי לציד הוא סחר בקרני היונקים הגדולים. על פי הרפואה הסינית המסורתית, הקרניים מכילות חומר בעל סגולות רפואיות ומחירה של קרן קרנף עשוי להגיע בשוק השחור למחיר של כ-60 אלף דולר לקילוגר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר