שבת שנייה ללא החטופים: "אגרנו כוחות, הייתה אווירה מחשמלת"

שלוש משפחות הנערים החטופים ציינו שבת נוספת בלעדיהם: בנוף איילון השתתף אב אחד החטופים בברית מילה, המשפחות בישוב טלמון ובאלעד כמעט ולא יצאו מהבתים (חדשות, ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
תמונות הנערים החטופים (פלאש 90)

חטיפת תלמידי הישיבה: זו השבת השנייה בה שלוש המשפחות שבניהם נחטפו לפני תשעה ימים בידי ארגון הטרור חמאס בחברון, הם הסתגרו בבתיהם ומלבד ראש המשפחה, לא יצאו כמעט החוצה. קרובי המשפחות מספרים ל"כיכר השבת" על שבת מרוממת שגרמה להם לצבור כוחות חדשים לימים הבאים.

ישי פרנקל, דודו של החטוף נפתלי, סיפר על השבת השנייה מאז החטיפה: "הייתה שבת משפחתית מאוד שבה השתתפה המשפחה המורחבת. היה זה המשך המתנה וציפייה, בעיקר התפללנו. לא הגיעו אנשים מבחוץ".

פרנקל מספר כי במהלך השבת השתתף אב החטוף בברית שערכה משפחה ביישוב נוף איילון, "תראה, היישוב שלנו סגור בשבת אז פשוט הגיעו רק המשפחה. הייתה שבת מרוממת. בבוקר השבת התקיים אירוע ברית שבה הזמינו את אחי, אב החטוף להקריא את שמו של התינוק הנולד".

מלווה מלכה בנוף איילון (צילום: איתמר כספי)

דוד החטוף שהשתתף בסעודות השבת, מתאר כיצד הן נראו: "היה יפה ומרגש. בעיקר הייתה דרושה מנוחה להורים. בשבת הם נחו ועכשיו הם פעילים. הסעודות הם עם המון ילדים ומשפחה, זה לא קל אבל שרים ואוכלים. השבת מאוד עוזרת, היא מאוד מרוממת ואוספת המון כוחות ודווקא במצב הזה פתאום מתחילים להוקיר את השבת. את השלווה והכוחות והרוחניות שהיא נותנת, זה כמו חופש".

צורי צוף, דובר היישוב טלמון שבו מתגוררת משפחת החטוף גיל-עד שאער, סיפר על שבת עם "אווירה מחשמלת" כלשונו, שעברה על התושבים ועל בני המשפחה: "הייתה שבת מאוד מאוד מיוחדת. קודם כל, התארחו אצלנו שני ראשי ישיבות מהמובילים בציונות הדתית, הרבנים שפירא ומידן. היו שיחות ותפילות משותפות".

"השיא היה בסעודה שלישית כאשר כל התושבים השתתפו יחד בסעודה בהשתתפות הרבנים ומשפחת שאער. היה עצוב מאוד אבל גם מרגש מאוד. ההורים דיברו והודו לכולם" הוסיף צוף.

בהתייחסו לשבת שעברה על בני משפחת שאער, סיפר הדובר כי "המשפחה ביקשה שבת שקטה ולכן אף אחד לא הגיע אליהם. נשארה רק המשפחה המצומצמת: ההורים וארבעת ילדיהם". לדבריו, "האב יצא מהבית רק לתפילות אבל חוץ מזה הם לא רצו אורחים ולא מבקרים. רצו שקט. בבית-הכנסת לא דיברו איתו חוץ מאמירת שלום".

קרוב משפחה של החטוף אייל יפרח, שהתגורר בעיר החרדית אלעד, סיפר כי המשפחה מיעטה לצאת מהבית: "רק האבא יצא מהבית וגם כשיצא הוא עשה את דרכו אל בית-הכנסת וחזרה הביתה, כך בכל התפילות. שאר בני המשפחה לא יצאו מהבית. עברה עליהם שבת מנוחה. הם היו צריכים את המנוחה הזו כדי לאגור כוחות שנלקחו מהם במהלך השבוע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר