איש לאחיו יעזורו: במרכז מושיטים יד לתושבי הדרום

תושבי המרכז מגלים יוזמה ומציעים מקומות לינה לתושבי הדרום שסופגים את מרבית מטחי הרקטות בתקופת הלחימה. בני ברק ובית שמש נערכות לקליטת המשפחות (חדשות, בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
פגיעת הרקטה באשדוד, אמש (צילום: חטיבת דובר המשטרה)

מבצע "צוק איתן" בעזה הציף את הרשתות החברתיות בוויכוחים פוליטיים ובדיווחים רצופים מהדרום. יחד איתם, החלו לצוץ גם יוזמות סיוע והצעת מקומות לינה לתושבי הדרום שסופגים את מרבית מטחי הרקטות בתקופת הלחימה.

בארגון "הצלה גוש דן" אומרים היום ל"כיכר השבת" כי מאז החל המבצע הם עוסקים בנושא באופן מסודר: "אנחנו מתווכים בין תושבי הדרום לאלו המתגוררים במרכז הארץ, בכדי שהמשפחות הללו ישנו אצלם בבתים עד שהמצב הביטחוני יהיה רגוע יותר, וכמו שעשינו במבצע "עמוד ענן" כך-גם נעשה הפעם. מי שרוצה מקומות לינה בבני ברק, מוזמן להתקשר למספר: 03-5100-100".

לדבריהם, "מאז שהתחיל המבצע פנו אלינו לא מעט משפחות. חלקם כבר הגיעו לבני ברק וחלקם יגיעו במשך היום. אנחנו מקווים שנצליח לתווך בין עוד משפחות".

עיריית בית שמש פועלת אף היא בתיווך בין תושבי הערים המופגזות ומוסדות השוכנים בדרום לבין אלו המתגוררים במקומות בהם החשיפה לירי פחותה.

גורם בעירייה סיפר ל"כיכר השבת" כי "לאור ניסיון העבר שהגיעו לכאן תושבים רבים מהדרום, אז גם בעימות הזה העירייה נערכו לקליטת תושבים מהדרום, באופן מאורגן שזה אומר אם יגיעו מוסדות וישיבות או תלמודי תורה, אנחנו מארגנים להם מקום. ובאופן כך שמשפחות יארחו תושבים מהדרום ואנחנו נתווך ביניהם".

"יצוין כי אם כניסתה של בית שמש לטווח הירי כמו ערים נוספות ביממה האחרונה, אנחנו עדיין ממשיכים עם זה ובודקים במקביל עם פיקוד העורף האם להמשיך עם זה" הוסיפו בעירייה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר