לא סתם יקר פה

האם בכירים בענף המזון יואשמו בתיאום מחירים עברייני?

בצל יוקר המחייה שמאמיר בחודש האחרון עם עליית מחירים במוצרים רבים, מתקדמת חקירת הרשות לתחרות כנגד היצרנים והקמעונאים בחשד לתיאום מחירים אסור (בארץ)

(צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90)

בכירים בחברות היצרניות הגדולות בישראל כדיפלומט, יוניליוור, שטראוס, ויליפוד ושופרסל התייצבו בשבועות האחרונים במשרדי הרשות לתחרות, לסבב חקירות משלימות בפרשת תיאום המחירים שנפתחה לפני יותר משנה, כך על פי הדיווח ב'וואלה'.

נראה כי ברשות מתכוונים לפתוח בהליכי שימוע לפני הגשת כתבי אישום לספקים בחשד לעבירות על חוק התחרות הכלכלית שהובילו לעלייה משמעותית ביוקר המחיה בישראל. במידה ויורשעו העונש עלול להגיע לעד חמש שנות מאסר בפועל.

כזכור, לפני כשנה נפתחה החקירה בחשד לתיאום בין ספקיות המזון הגדולות, שהתבטאו בנושא הצורך או הכוונה להעלות מחירים והעבירו מסרים בראיונות והודעות בתקשורת, וחשד לתיאום בנושא העלאות מחיר בין רשתות השיווק המובילות בשיטה דומה.

בין הנחקרים באזהרה, נעם וימן, מנכ"ל ומבעלי השליטה ב"דיפלומט", אייל רביד מנכ"ל והבעלים של "ויקטורי", רמי לוי הבעלים של "רמי לוי שיווק השקמה", איתן יוחננוף מבעלי השליטה ב"יוחננוף", איציק אברכהן מ"שופרסל", אריה בוים הבעלים של "אושר עד", צביקה ויליגר בעלי "ויליפוד" וגיורא בר דעה המנכ"ל היוצא של שטראוס.

החשש של הספקים והקמעונאים מחקירת הרשות, הצליחו לבלום לפני שנה את כוונתם להעלות בחדות את מחירי המזון. אך בחודש האחרון המחירים שוב מזנקים כאשר היצרניות והרשתות שוב מעלות את המחירים באופן פראי על מוצרים רבים כשרק היום דווח ששופרסל אישרה לשטראוס העלאת מחירים של עד 9% על חלק מהמוצרים.

מרשות התחרות נמסר בתגובה ל'וואלה': "אנחנו לא מגיבים על חקירות פתוחות"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר