'יום השיבוש הלאומי'

רוב המפגינים העצורים שוחררו, השופט בביקורת על המשטרה • ההפגנות יחודשו במוצ"ש

יממה אחרי שיא במחאות נגד הרפורמה המשפטית, רוב העצורים מהפגנות בירושלים ותל אביב שוחררו • חלק מהעצורים הובאו בפני שופט - שביקר את התנהלותה של המשטרה • במוצ"ש צפויות הפגנות בירושלים ותל אביב (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
המחאה אתמול (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אחרי היום הקשה אתמול (רביעי) בו נפצעו מפגינים ונעצרו רבים, רוב מוחלט של המוחים שוחררו ממעצרם - כשחלקם הובאו היום בפני שופט.

בהמשך היום צפויה לצאת שיירת רכבים של מפגינים מפארק קנדה ליד לטרון במחאה על הרפורמה ובשעות הערב יגיעו אל מול קריית הממשלה, שם שרת החוץ לשעבר ציפי לבני תנאם ותקים עם המפגינים את "מאחז הדמוקרטיה".

אחרי יום השיבוש הלאומי ארגוני המאחה כבר נערכים לימי הפגנה דומים בשבועות הקרובים והם אומרים ככל שהרפורמה ״לריסוק הדמוקרטיה״ תקודם ההפגנות רק יגדלו יתגברו ויתרחבו לכל הארץ.

שניים מבין הארבעה שהובאו בפני שופט היו בדיון בו השופט ביקר את התנהלות המשטרה ואמר כי הבקשה להרחיק אותם מההפגנות "פוגעת בצורה בלתי מידתית וקיצונית מדי בזכות היסוד להפגין".

עוד אמר השופט כי "עיינתי בתיק החקירה, ולמעשה המחלוקת העובדתית בין הצדדים מצומצמת. אין חולק כי הם לא נקטו באלימות כלפי איש.

הזכות להפגין היא זכות יסוד חוקתית ראשונה במעלה, והבקשה להגבלתה שמורה למקרים קיצוניים וייחודיים" הוסיף.

אחד העצורים מסר ל'ynet': "אתמול הפגנו מול מוזיאון ארץ ישראל, אחרי זה החלה תהלוכה לאורך דרך נמיר. המשטרה פינתה את הציר, אחר כך ירדנו לאיילון, והמשטרה עצרה את התנועה.

צייתנו להוראות השוטרים, לא היה שום חיכוך והם היו מכילים. באיזשהו שלב, כשהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע לחמ"ל, הם פתאום עצרו והעיפו אנשים בכוח.

הם 'דגמו' אותנו, מכיוון שהיינו ברכב. עצרו אותנו, ואתמול בלילה, אחרי תשע שעות בתחנת המשטרה, החליטו לשחרר אותנו בתנאי שנסכים ש-15 ימים לא נשתתף בהפגנות, וטענו שזו זכות ולא חובה. לא חתמנו. רצו לנהל איתנו משא ומתן על כמה ימים אנחנו מוכנים, ולכן זומנו הבוקר לשופט, שזרק את בקשת המשטרה מהמדרגות. זכות ההפגנה היא זכות שאנחנו נאבקים עליה".

מוקדם יותר היום המחלקה לחקירות שוטרים פתחה בבדיקה אם התנהלות המשטרה הייתה בהתאם לנהלים. במהלך המחאה אתמול השליכה המשטרה רימון הלם שגרם לכמה פצועים - בהם אדם עם פציעה "ממשית" כשאוזנו נקרעה ונתפרה בבית החולים.

יצויין כי הבדיקה של המחלקה לחקירות שוטרים נפתחת עוד לפני שהוגשה תלונה בפרשה המדוברת.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גברי גיבה את המשטרה ואמר: "אני נותן גיבוי מוחלט לקצין שהרחיק אמש מתפרעים אנרכסיטים באמצעות רימון הלם. המדיניות שלי היא לתת גיבוי מלא לשוטרים שבניגוד לאנשי מחש לא יושבים בחדר ממוזג אלא נאלצים להתמודד עם האנרכסיטים ואם מח"ש פועלת משיקולים פוליטיים הגיע הזמן לחשב מסלול מחדש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר