הרב עובדיה יוסף גילה: מתפלל להצלתו של מובארק

על רקע השינויים בשלטון המצרי, הרב עובדיה יוסף חשף בשיעורו את המפגש עם נשיא מצרים שהודח ועומד כעת למשפט. "ברכתי אותו, והוא מלך 30 שנה". הרב עובדיה אמר: "האיש הזה מובארק, הביא כבוד למצרים, היו מלכים נשיאים מעריצים אותו, הוא עשה כבוד למצרים, הוא הביא הרבה כבוד למצרים, הוא מנע מלחמות"

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב עובדיה יוסף (צילום: מאיר אלפסי)

בשיעורו השבועי הערב, התייחס נשיא מועצת חכמי התורה, מרן הרב עובדיה יוסף, לתהפוכות השלטון שהתרחשו במצרים.

וכך אמר הרב עובדיה: "אני לא פוליטקאי, כוונתי לשם שמיים. אני אגיד לך דבר אחד קטן: לפני 28 שנה אני הייתי רב ראשי לישראל, נודע לי דבר אחד שבמצרים עשו וועדה של מהנדסים בכירים, לעשות תוואי איך לעשות כביש שיהיה הקלה לתושבי מצרים, אבל הכביש הזה עובר על בית הקברות היהודים, שם טמונים גדולי עולם ובתוכם רבי חיים קפוסי בעל הנס, ומימלא אם יעשו שם את הכביש יצטרכו לזרוק את כל הקברות של שוכני עפר.

"מיד לקחתי מקלי ותרמילי ונסעתי למצרים.

"היה איתי רבי אריה דרעי. ביקשנו מהשגריר שבישראל שיודיע להם שאנחנו רוצים לבקר את הנשיא, והלכנו אצלנו.

"היה מובארק הנשיא, קיבל אותנו בכבוד מלאכים, והתחלו לבקש אותו, כך וכך, התוואי הזה פוגע בקברות היהודים יהיה אחר כך ביזיון לשוכני עפר, מבקשים ממך תשנה את התוואי ותעשה תוואי אחר ויארו הקברות על מנוחתם.

"הוא אמר שזה יעלה הוצאות הרבה לשנות את התוואי, אבל אתה מבקש אני נותן לך, למה? השגריר שלנו במצרים כשבא פה הציגו אותי בפניו, 'זה היה ממנה מקום של הרב הראשי לפני כשלושים שנה'. הייתי במצרים, לכן הוא עשה לנו כבוד, אחרי שבקשתי והוא הסכים, היה עוד דברים סודיים שאני לא יכול לספר אותם, בקשנו אותו וכל דבר נענע בראשו. אמר טוב, והוא קיים את הכל, כל מה שהוא הבטיח לי קיים.

ומוסיף הגר"ע ומספר: "אחרי שהוא גמר מובארק, הוא ביקש, באנו ללכת, 'הוציאו כל איש מעליי' והוציאו את כולם החוצה, ונשארתי אני והוא, והוא אמר לי 'אדוני הרב תברך אותי', אני מאמין בברכה שלך. שמתי ידי על ראשו וברכתי אותו 'יהי רצון שתאריך ימים על ממלאכתך'.

"זה היה לפני 28 שנה, הוא מלך יותר משלושים שנה, היה נשיא של מצרים, במצרים שיהיה שלושים שנה זה דבר נדיר, לא דבר רגיל, אבל ב"ה הברכה התקיימה.

"האיש הזה מובארק, הביא כבוד למצרים, היו מלכים נשיאים מעריצים אותו, הוא עשה כבוד למצרים, הוא הביא הרבה כבוד למצרים, הוא מנע מלחמות, ובמלחמות 'מזה ומזה תאכל החרב' מכאן ומכאן נהרגים, כאן הוא מנע מלחמות, איש שלום, אוהב ישראל, והוא נפל עכשיו, ואני תפילה, אומר לכם, אני מתפלל להקב"ה שיציל אותו מיד שונאיו, ויטע בליבם של השופטים שלו חכמה בינה ודעת, דעה והשכל, משום הכרת הטוב שיפסקו דינו ויוציאו לאור משפטו ויוציאו אותו זכאי, ואח"כ אני יעמוד להתפלל שה' יתן לו רפואה שלמה ויהיה בריא, מצווה להתפלל על כל אוהבם של ישראל".

(ההקלטה באדיבות טל יחזקאלי - גלי צה"ל)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר