"אם ירצה השם" - לא ב"גלי צה"ל"

בתחנת הרדיו הצבאית "גלי צה"ל", ביקשו למחוק מתשדיר סליחות את המילים "הרב מרדכי אליהו" ו"אם ירצה השם" ובעקבות כך התשדיר שודר רק ב'קול ישראל' (ברנז'ה, מדיה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: פלאש 90)

ביקורת נוקבת נמתחת בימים האחרונים נגד תחנת הרדיו הצבאית 'גלי צה"ל' בעקבות החלטת ראשיה להסיר מילים רוחניות מתשדיר סליחות, בניגוד לתחנות הרדיו האחרות שאישרו זאת.

איגוד רבני הקהילות ע"ש הרב מרדכי אליהו זצ"ל, פנה לפני כמה שבועות לתחנות הרדיו בהן 'גלי צה"ל' בבקשה לשדר תשדיר סליחות הקורא לציבור לבוא ולהשתתף במעמד מרכזי שיתקיים מחר (שני). באותו תשדיר נאמרו בין היתר המילים: "הרב מרדכי אליהו" ו"אם ירצה ה'".

בתחנת הרדיו רשת ב' של קול ישראל אישרו את התשדיר ללא כל הערמת קשיים ואילו בתחנת גלי צה"ל, כך על פי האיגוד, הערימו קשיים.

תחילה ביקשו בתחנה לקבל את התשדיר לידם בכדי שזה יעבור את האישורים הנדרשים ולאחר מכן הם השיבו כי התשדיר לא יוכל להיות משודר במתכונתו הנוכחית.

האחראים בתחנה שלחו קובץ קולי ובו תשדיר הסליחות שנוסח לפי האישור. באותו קובץ הושמטו המילים "הרב מרדכי אליהו" ו"אם ירצה השם".

בעקבות כך סירבו באיגוד רבני הקהילות לשדר את התשדיר בתחנה הצבאית ובכך התשדיר שודר רק בתחנת הרדיו 'קול ישראל'.

עו"ד, פרופ' אביעד הכהן, דיקן מכללת "שערי משפט", שיגר מכתב נזעם לתחנת הרדיו בו קבל על כך: "למותר לומר שיש בפסילה זו יותר מקורטוב של חשש לפגיעה בחופש הביטוי בכלל, ובחופש הביטוי הפרסומי בפרט, כמו גם בחופש הדת".

"אכיר לכם תודה אם תודיעוני מדוע בדיוק המלים "אם ירצה ה'" - המופיעות בעשרות טקסטים ממלכתיים ורשמיים, ונהוגות מזה דורות בידי חלק ניכר בציבור היהודי (תמהני אם הייתם מחליטים שאמירת "אנשאללה" הערבי או ביטויים מקבילים בכל שפות העולם - זקוקות ל"עידון" דומה), ומה טעם מלים אלה - כמו גם הזכרת שמו של הרב אליהו ז"ל, פרט שהוא אינפורמטיבי גרידא, בהקשרו זה, וחשוב למהות העניין - אינו "מתאים לאופי הצבאי" של התחנה", הוסיף.

טרם נתקבלה תגובת גלי צה"ל

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר