נפתלי בנט הגיש תביעה נגד דרור פויר בסך מיליון שקל

יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט מימש את איומו והגיש תביעת לשון הרע על סך מיליון שקלים נגד העיתונאי דרור פויר, שלטענתו השמיץ אותו בטוויטר. לאן ילך הכסף? (ברנז'ה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
בנט והציוץ המסעיר (צילום: בן קלמר - פלאש90; עיבוד: כיכר השבת)

ממש את האיום: יו"ר מפלגת הבית היהודי, השר נפתלי בנט, מקיים את האיום ששיגר לעיתונאי דרור פויר מעיתון "גלובס", והגיש נגדו תביעת לשון הרע, על סך מיליון שקל לבית המשפט השלום בראשון לציון, זאת בעקבות ציוץ בו כתב כי בנט כינה את כל הערבים גנבי רכבים.

בדף הפייסבוק שלו כתב בנט: "השקרים נגמרו.לא תשתיקו אותנו. לא אתן שיהפכו את רוב העם שאנחנו מייצגים לגזענים". בנט הבהיר: "איננו שונאים ערבים. אנחנו בעד שלטון חוק בישראל, בכל ישראל". לדבריו, "מי שהכי סובל מהיעדר אכיפה הם הערבים עצמם. זאת למדתי ביתר שאת ביממה האחרונה עם עשרות שיחות ומכתבי חיזוק מאזרחים ערבים".

בנט קובע: "ביקורת כן. שקרים לא. כל אגורה שתתקבל מהתביעה תיתרם לשמירה על בטחונם של חקלאי ואזרחי ישראל", התחייב השר.

צפו: הנאום המסעיר של נפתלי בנט (צילום: ערוץ היוטיוב של נפתלי בנט)

העימות בין השנים החל ביום ראשון, אז צייץ פויר בטוויטר שלו: "יוצא מכנס בחירות עם אלף תיכוניסטים וראשי מפלגות, היה מכובד סה"כ עד שבא בנט, וקרא לכל הערבים גנבי רכבים. ממש כך. התלמידים הערבים נטשו וגם אני".

בתגובה תקף אותו בנט בחריפות בדף הפייסבוק שלו. תחת הכותרת "שקרנים נגמר", כתב בנט: "כבר שלוש שנים שהתקשורת מעמיסה עליי כל סוג של שקר: שאני בעד רצח ערבים, שאני אחראי לטבח מאה לבנונים, שאני גזען, חשוך, ונבער. וזה נדבק. בחו"ל כבר מאשימים אותי בפשעי מלחמה בגלל שקרים אלו".

"זו לא בדיחה", מבהיר בנט. לדבריו: "תמיד אומרים לי: "תגיש תביעה!" ואני תמיד משיב: "לא צריך. פשוט נחשוף את האמת. עד כאן. היום נאמתי בכנס ענק באוניברסיטת תל-אביב, ודיברתי על החזרת שלטון החוק לנגב, לגליל ולכל הארץ. על כך, שאי אפשר כבר ללכת לטייל בדרום ולהשאיר אוטו ללא שמירה, ושלא ייפרץ".

לטענת בנט: "דרור פויר, עיתונאי בגלובס, נכח בארוע וכך כתב: "בנט קרא לכל הערבים גנבי רכבים. ממש ככה". (אגב, לא היה שר כלכלה שפעל יותר למען קידום תעסוקתי לערביי ישראל ממני. תבדוק.)".

בנט חידד את המסר והבהיר כי יתבע את העיתונאי: "אז זהו דרור: לא היה ולא נברא. הכל מתועד ומוסרט. שקר מוחלט. אעשה זאת בפשטות, דרור: או שתוציא הודעת תיקון והתנצלות תוך 24 שעות, או שתחטוף תביעת דיבה מהסרטים. אין לי בעיה לקבל ביקורת, חריפה ככל שתהיה. זו מהות הדמוקרטיה. ביקורת-כן. שקרים-לא".

בתגובה כתב פויר: "אולי בנט התכוון למשהו אחר לגמרי, אולי, אבל אני הבנתי מזה שהוא הכליל וקרא לכל הערבים גנבי רכבים וכך צייצתי. לא הבאתי את הדברים כציטוט, לא שמתי אותם במירכאות ולא הקדמתי לפניהם נקודותיים...הבנתי לא נכון? מה הבנתי לא נכון? כולנו הבנו לא נכון? כולנו מטומטמים? לא. הבנה סבירה לגמרי של אנשים סבירים לגמרי. אגב, גם אלה שלא יצאו מהאולם – ואפילו שמחו והריעו ומחאו כפיים על הנאמר – הבינו בדיוק, אבל בדיוק את אותו דבר. אל תיתממו".

"אז זה מה שהבנתי וזה מה שכתבתי, ומאחר ולמדתי מבנט משהו אז גם אני לא מתנצל. רק מבהיר. ואבהיר שוב: בנט לא אמר שכל הערבים גנבי רכבים. אני הבנתי ככה וצייצתי את זה בחשבון הטוויטר הפרטי שלי, הוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר