בדרך לבחירות?

חוק הגיור ומע"מ אפס: כל מה שצפוי במושב החורף

בשעה 16:00 אחר הצהריים יצא לדרך מושב החורף של הכנסת, לאחר פגרת הקיץ הארוכה, ולכולם ברור כי המושב הקרוב יהיה חם וסוער - אולי בדרך לבחירות • על הפרק: נושאי דת ומדינה, במרכזם חוק הגיור, שכבר הבוקר יעלה לדיון בוועדת החוקה • וגם: חוק מע"מ אפס של יאיר לפיד והנושא המדיני (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
מליאת הכנסת (צילום ארכיון: פלאש 90)

מושב החורף: בשעה 16:00 אחר-הצהריים (שני) ייכנסו בזה אחר זה יו"ר הכנסת יואל (יולי) אדלשטיין, נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו , יו"ר האופוזיציה יצחק (בוז'י) הרצוג וחברי הכנסת למליאת הכנסת בכדי לפתוח את מושב החורף שצפוי להיות חם וסוער מתמיד.

בימים האחרונים היה נראה כי מושב החורף הקרוב יהיה מושבה האחרון של ממשלת נתניהו השלישית, אך בכירי השותפים בקואליציה, יאיר לפיד וציפי לבני, הבינו מהר מאוד כי בחירות זה הדבר הכי גרוע עבורם, לאחר שעל פי הסקרים לפיד מתרסק ולבני ספק עוברת את אחוז החסימה.

לעומתם, היחיד שבחירות טוב לו כעת זה נפתלי בנט שעל פי הסקרים יהפוך את 'הבית היהודי' למפלגה השנייה בגודלה בישראל.

נתניהו זימן את השלושה לדיון מיוחד בלשכתו, שם סוכם לנסות ולשמר את הקואליציה במתכונתה במהלך מושב החורף.

מושב החורף ייפתח עם יו"ר קואליציה חדש, כאשר ח"כ זאב אלקין יחליף בתפקיד את ח"כ יריב לוין, זאת לצד תפקידו כיו"ר ועדת החוץ והביטחון.

במרכז הדיונים במושב החורף צפויים חברי הכנסת לדון בנושאי דת ומדינה כאשר המושב ייפתח בדיון בוועדת החוקה על חוק הגיור אליו מתנגדים גדולי ישראל להם העניק ראש הממשלה תמיכה והודיע לציפי לבני כי הוא לא מתכוון לקדם את הצעת הממשלה בנושא.

הוועדה כבר אישרה בעבר את החוק לקריאה שניה ושלישית אך תתכנס הבוקר לדון בחוק בשנית בעקבות רביזיה שהוגשה.

חברי הכנסת החרדים צפויים להילחם נגד החוק בוועדת חוק חוקה ומשפט, וינסו שלא להעבירו לקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת. הם יעזרו בחברי הכנסת הערבים כאשר מולם יתייצבו חברי הכנסת מ'יש עתיד', 'התנועה' 'העבודה' ו'ישראל ביתנו' שיעשו ככל יכולתם כדי להעביר את החוק.

במפלגת 'הבית היהודי' הודיעו כי אם החוק יעבור הרי שהם ייפרשו מהמשלה, ואכן מדובר במבחן האם היה מדובר באיומים או שמא אכן הדבר יגרום למשבר אמיתי בממשלת נתניהו.

נושא נוסף שהוקפא והופשר, הוא חוק מע"מ אפס, חוק הדגל של יאיר לפיד, חברי הכנסת החרדים יודעים כי לחוק יש רוב והוא צפוי לעבור בוועדת הכספים, אך חברי הכנסת משה גפני ויעקב ליצמן יחד עם איציק כהן ימשיכו להילחם בחוק וינסו להוכיח לציבור שהחוק הוא הדבר הכי גרוע לשוק הדיור בישראל.

נושא נוסף שיעלה במהלך המושב הוא הנושא המדיני, יאיר לפיד וציפי לבני סגרו בניהם בלוק בעד התקדמות במשא ומתן וזאת מול בכירים בליכוד שלא מאפשרים שום התקדמות ולמעשה חוסמים את נתניהו מתוך הבית לקיים משא ומתן עם הפלסטינים.

המפלגות החרדיות ינסו לשמור על אחדות, כאשר ח"כ אלי ישי, יו"ר ש"ס לשעבר, התבטא כי לאחר השנה לפטירת מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל הוא ייפתח את כל מה שיש לו לומר על הנהגת ש"ס החדשה, כך שגם בזירה הזו לא צפוי להיות משעמם במושב הקרוב.

רגע לפני פתיחת המושב החדש נראה שצפוי חורף חם במליאת הכנסת ובמסדרונות הפוליטיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר