בכיר פלסטיני דיבר נגד ישראל - תעודת האח"מ נשללה

דובר מנגנוני הביטחון הפלסטינים, הגנרל עדנאן אל־דמירי, השווה את רה"מ בנימין נתניהו לדאעש. בעקבות כך, מתאם הפעולות בשטחים יואב מרדכי שלל את תעודת האח"מ שלו (חדשות, מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מתאם הפעולות בשטחים האלוף יואב מרדכי (צילום: דובר צה"ל)

דובר מנגנוני הביטחון הפלסטינים, הגנרל עדנאן אל־דמירי, השווה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו למנהיג ארגון הטרור הרצחני דאעש, אבו־בכר אל־בגדאדי.

בעקבות כך, שללה ישראל את תעודת האח"מ שלו, תעודה המעניקה לבעליה אפשרות לתנועה קלה ומהירה יותר בשטחים.
מדובר במהלך חריג, זאת כאשר ישראל נמנעה מלהפעיל סנקציות נגד המנגנונים בשנים האחרונות.

לדברי פקיד ישראלי בכיר, מתאם הפעולות בשטחים, האלוף יואב (פולי) מרדכי, הודיע היום (שלישי) למקביליו הפלסטינים על שלילת התעודה של אל־דמירי. לדבריו, אל־דמירי הוזהר לפני מספר חודשים למתן את התבטאויותיו נגד ישראל, שגבלו בהסתה לאלימות.

לדברי הפקיד, התבטאויותיו האחרונות של אל־דמירי היו 'הקש ששבר את גב הגמל' ולכן הוחלט לשלול ממנו את התעודה.

במהלך מסיבת עיתונאים שכינס ברמאללה בעקבות פיגוע הדריסה בירושלים, אמר אל־דמירי כי "ראש הממשלה נתניהו מסוכן יותר ממנהיג המדינה האיסלאמית, אל־בגדאדי". הוא הוסיף כי "הגזענות הישראלית כלפי העם הפלסטיני חמורה יותר ומסוכנת יותר מהמדינה האיסלאמית" וכינה את ישראל "דאעש היהודית". במהלך מסיבת העיתונאים טען אל־דמירי כי אירוע הדריסה היה תאונת דרכים ולא פיגוע.

אל־דמירי אמר לסוכנות הידיעות הפלסטינית 'מען' בתגובה לשלילת התעודה שלו כי המהלך לא ימנע ממנו ומאף בכיר פלסטיני אחר "לומר את האמת ולהגן על זכויות העם הפלסטיני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר