חשד לתרומה אסורה

יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג נחקר באזהרה במשטרה

ח"כ יצחק הרצוג, נחקר הבוקר באזהרה, במשך מספר שעות, ביחידה הארצית של המשטרה, בחשד לביצוע עבירות של קבלת תרומה אסורה, אי דיווח על קבלת תרומה ומסירת תצהיר כוזב (חדשות)

יצחק הרצוג. ארכיון (צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

יושב-ראש האופוזיציה ויו"ר "המחנה הציוני", ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, נחקר הבוקר (ראשון) באזהרה, במשך מספר שעות, ביחידה הארצית של המשטרה.

חקירת הרצוג נעשתה באישורו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

בהודעת המשטרה ששוחררה לפני זמן קצר נכתב כי החקירה נעשתה "בגין חשד לביצוע עבירות של קבלת תרומה אסורה, אי דיווח על קבלת תרומה ומסירת תצהיר כוזב, זאת בהקשר לבחירות המקדימות לראשות מפלגת העבודה בשנת 2013".

מלשכת הרצוג נמסר בתגובה כי "ראש האופוזיציה ויור המחנה הציוני ח"כ יצחק הרצוג הגיע הבוקר למסור גירסתו לבקשת גורמי האכיפה. מרגע שהודלף דבר קיום הבדיקה הדגיש וביקש הרצוג לאפשר לו לתת גרסתו כדי להניח את הענין מאחוריו, וכך עשה. להרצוג יש אמון מלא בגורמי האכיפה והוא מודה על ההתנהלות המכובדת וההגונה".

כזכור, במשטרה וברשות המסים בודקים חשד לעבירה על חוק מימון המפלגות על ידי יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג. החקירה מתבצעת באמצעות איסוף מסמכים יחד עם רשויות חוק נוספות. יצוין כי במקביל נמשכת החקירה בפרשת אריה דרעי, אך הוא טרם זומן לחקירה.

הרצוג מתייחס לפרשה (צילום: מתן טורקיה, ynet)

לפני כשבועיים, התייחס הרצוג לפרשה ואמר: "אני מציע לכולם לא להתרגש. כל פעם לפני בחירות כלליות או פנימיות יש גורמים פוליטיים שמנסים להפיל אותנו ולהפוך את המשטרה לחלק מהקמפיינים שהם מנסים לנהל על גבנו. אנחנו מכירים היטב את הדרך הזו, התמודדנו איתה בעבר ונגיב בעוצמה לכל ניסיון להפוך את המשטרה לחלק מקמפיין בחירות מכל סוג".

"אשתף פעולה עם כל הליך", הבהיר הרצוג. "הרי ברור שזו הכפשה מופרכת שנועדה רק לנסות להרתיע אותי מהתמודדות ומהובלת המחנה הציוני ולהסיט אותי מהדרך שבה אנחנו צועדים כדי לשנות את הכיוון המסוכן שאליו נתניהו והימין הקיצוני מובילים אותנו. אבל אני אתמודד, ואני אוביל ואני אנצח, ואנחנו נדאג לכך שמי שפועל בשיטות האלו ייחשף ויצטער על הרגע שבחר בדרך הזו".

בשבוע שעבר ביקשו חוקרי יחידת להב 433 של המשטרה אישור מיוחד מהיועץ המשפטי לממשלה על מנת שיוכלו לחקור את הרצוג, ביום חמישי האחרון דנו בכירי הפרקליטות והמשטרה יחד עם היועץ המשפטי לממשלה בנושא אך החלטתם לא פורסמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר