תוצאות הפגישה?

ארה"ב שוקלת לפתוח שוב את משרד אש"פ בוושינגטון

הבית הלבן שואף לפצות את הפלסטינים על הקפאת הרעיון לפתיחת קונסוליה אמריקנית לפלסטינים בירושלים, באמצעות פתיחה מחדש של משרדי אש"פ בוושינגטון (פוליטי מדיני)

אבו מאזן באו"ם (צילום: אמיר לוי, פלאש 90)

קשור לפגישת גנץ אבו מאזן או לא? הבית הלבן שואף לפצות את הפלסטינים על הקפאת הרעיון לפתיחת קונסוליה אמריקנית לפלסטינים בירושלים, באמצעות פתיחה מחדש של משרדי אש"פ בוושינגטון.

כזכור, המשרדים בוושינגטון נסגרו בידי ממשל טראמפ בשנת 2018 לאחר שהפלסטינים הגישו תביעה כנגד ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג ולא שיתפו פעולה עם תכנית המאה של טראמפ.

מבחינת האמריקנים זהו פתרון דיפלומטי יעיל לפצות את הפלסטינים מבלי להתמודד עם ישראל, שכן הממשל בישראל מתנגד להקמת הקונסוליה בירושלים מחשש שהקמתה תביא להפלת הממשלה ובוושינגטון מעדיפים לחכות עם זה.

מבחינת ישראל במידה והפלסטינים יבחרו לפתוח מחדש את המשרדים בוושינגטון יש לכך גם משמעות משפטית שכן הם יהיו חשופים לתביעות משפטיות בארה"ב על פיגועי טרור כנגד ישראל. ברש"פ מנסים לדרוש מהאמריקנים חסינות משפטית מחשש שחשבונות הבנק שלהם יעוקלו בשל תביעות חדשות ותביעות קיימות בנושא הטרור כך שלישראל יש אמצעי לחץ משמעותי על הפלסטינים במידה והמשרדים ייפתחו כשככל הנראה ישראל תדרוש מהאמריקנים שיתנו את פתיחת המשרדים במשיכת התביעה בהאג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר