סערת היועמ"שית

מיארה אישרה לראש הממשלה רק להרגיע רוחות • נתניהו: "מי אני בסך הכל? זה הרי מגוחך"

ראש הממשלה תקף פומבית את החלטת היועמ"שית שלא לאפשר לו להתבטא בנושא הרפורמה המשפטית בשל ניגוד עניינים • "מה אני כבר יכול לומר על הדבר הזה שמפלג את העם שלנו? זה מגוחך" • בהמשך בכל זאת הרחיב נתניהו: "יש הרבה רטוריקה, כולל פזיזה ומסוכנת, שקוראת לשפיכות דמים ברחובות" (פוליטי)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
היועמ"שית וראש הממשלה (צילום: Shir Toremel/Flash90 ו-קובי גדעון /לע"מ)

היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב מיארה, קבעה היום (ראשון) כי לראש הממשלה בנימין נתניהו מותר לפעול להרגעת הרוחות, בכל מה שקשור לרפורמה המשפטית, והן בכך ניגוד עניינים, אולם יחד עם זאת לא לעסוק ביוזמות המשפטיות עצמן.

במכתב ששיגרה המישנה ליועמ"שית לראש הסגל של ראש הממשלה נכתב בין היתר: "התבטאויות פומביות של ראש הממשלה שעניינן שמירה על הסדר הציבורי והרגעת הרוחות בקרב הציבור, אינן בגדר התחומים עליהם חלות ההגבלות הקבועות בהסדר ניגוד העניינים".

עוד הוסיפה: "להבדיל מהאמור לעיל, כל מעורבות ביוזמות המשפטיות ובקשר אליהן, נוגעת לליבת הסדר ניגוד העניינים. עיסוק ראש הממשלה בהן עומד בסתירה לאיסור על פעולה בניגוד עניינים".

בליכוד מיהרו להגיב כי ראש הממשלה "לא חיכה למכתב של היועמ״שית כדי לקרוא להרגעת הרוחות". בהודעת הליכוד נמסר: "הוא עושה זאת בהתבטאויות פומביות במשך שבועות ולא נדרש לאישור על כך מאיש.

"לא יעלה על הדעת שבמדינה דמוקרטית יש מי שחשב שניתן למנוע מראש ממשלת ישראל לקרוא לאחדות ולהרגעת הרוחות, או להשתיק את מי שנבחר רק עכשיו באופן דמוקרטי ומייצג מיליוני אזרחים".

בהמשך הערב גיחך על ההחלטה נתניהו בנאום שנשא בוועידת הנשיאים של הארגונים היהודים בארה"ב, שנערכה היום במלון ענבל בירושלים.

"אולי לא שמתם לב, אך ישראל נמצאת עכשיו בעיצומה של רפורמה משפטית", אמר נתניהו לקהל. "רציתי לשוחח איתכם ארוכות על הנושא הזה ולהסביר לכם מדוע אינכם צריכים לדאוג. לעת עתה, אני מנוע מלעשות זאת משום שנאסר עליי לדבר על זה.

"אני לא ממציא את זה, נאסר עליי לדבר על זה. הרי מי אני בסך הכול? אני רק ראש ממשלת ישראל. מה אני כבר יכול לומר על הדבר הזה שמפלג את העם שלנו? זה מגוחך".

נתניהו הוסיף: "אני מקווה שאתם רואים את האבסורדיות של המצב, שגם הנשיא הרצוג וחלק מחברי האופוזיציה רואים".

בכל זאת אמר נתניהו: "אז לעת עתה אני אומר שלושה דברים: ראשית, ישראל היא דמוקרטיה והיא תישאר דמוקרטיה. זה הדבר הראשון. הדבר השני, על כל הדמוקרטיות לכבד את רצונותיהם של עמים חופשיים אחרים, כפי שאנחנו מכבדים את החלטותיהן הדמוקרטיות.

"הדבר השלישי, יש הרבה רטוריקה, כולל רטוריקה פזיזה ומסוכנת: קריאות לשפיכות דמים ברחובות וקריאות למלחמת אזרחים. לא תהייה בישראל מלחמת אחים - כי אנחנו אחים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר