פוליטיקה מכוערת

´קדימה´ יוזמת: החוק שיביך את ביבי, על חשבון החרדים

המפלגה הגדולה בישראל שנאלצת לחמם את ספסלי האופוזיציה, מתכננת נקמה פוליטית רגע אחרי שאושר חוק הנאמנות > קדימה תגיש הצעת חוק שקובעת כי הצהרת העצמאות, בנוסחה המלא והמוכר, תהפוך לחוק יסוד > נתניהו לא ירצה להרגיז את החרדים, וייצא מובך (פוליטי)

אברהם הלוי | כיכר השבת |
נתניהו בכנסת, אתמול. יובך? (פלאש 90)

מושב חדש, עימותים ישנים: ימים אחדים לאחר שראש-הממשלה, בנימין נתניהו הצליח להעביר את התיקון לחוק האזרחות, מתכננת ´קדימה´ נקמה פוליטית, בדמותו של חוק חדש שעלול להביך את נתניהו וליצור משבר עם החרדים השותפים לקואליציה.

העיתונאי בן כספית מדווח הבוקר במעריב כי קדימה מתכננת להביא להצבעה מחר (רביעי) הצעת חוק שקובעת כי הצהרת העצמאות, בנוסחה המלא והמוכר, תהפוך לחוק יסוד.

מדובר בהצעת חוק שגיבש חבר-הכנסת יעקב אדרי כבר בשנה שעברה, אולם בעקבות חוק הנאמנות שאושר השבוע הוחלט להוציאה מהנפטלין ובכך להעמיד את ראש הממשלה נתניהו במבוכה קשה.

אם אכן הצעת החוק תונח על שולחן הכנסת, הקואליציה תאלץ להתנגד להצעת החוק כדי שלא להרגיז את הסיעות החרדיות השותפות בה.

"נתניהו ואביגדור ליברמן לא יוכלו לתמוך בדבר כה בסיסי וערכי כמו מגילת העצמאות, ויהפכו למגוחכים בעיניי הציבור", אמרו גורמים בקדימה.

בקדימה לא הותירו פתח לליכוד וישראל-ביתנו כדי לצאת מהפרשה הזאת בצורה ראויה, שכן הצעת החוק תובא כהצבעה שמית מה שיצריך כל חבר כנסת להצהיר כיצד הצביע.

"חוק יסוד זה מטרתו לקבוע את אופיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ברוח העקרונות שבהכרזה על הקמת מדינת ישראל", נכתב בדברי ההסבר על הצעת החוק.

"הצעת החוק מביאה את הנוסח המלא של מגילת העצמאות, שקובעת כי ישראל היא מדינתו של העם היהודי, אך במקביל מעגנת את זכויות המיעוטים, את הדמוקרטיה ואת ההגנה על זכויות האדם והאזרח".

אגב, במידה והצעת החוק אכן תעבור, לא יהיה ניתן לשנות אותו אלא ברוב של 80 ח"כים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר