האלוף מרדכי באל ג'זירה: "מנהיג לא צריך להתחבא במסגד או בית חולים"

בראיון לרשת אל-ג'זירה הערבית, תקף האלוף יואב פולי מרדכי את התנהלותם הפחדנית של ראשי חמאס לעומת מפקדי צה"ל: "מנהיג צריך להיות בין בני עמו כמו המנהיגות שלנו ולא להתחבא במסגד או בבית החולים" (צבא)

ישי כהן | כיכר השבת |
אלוף יואב פולי מרדכי (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)

האלוף יואב פולי מרדכי, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, התראיין אתמול (ג') ברשת הטלוויזיה הערבית אל-ג'זירה ותקף את התנהלותם הפחדנית של ראשי חמאס לעומת מפקדי צה"ל: "מנהיג צריך להיות בין בני עמו כמו המנהיגות שלנו ולא להתחבא במסגד או בבית החולים".

בפתח הראיון ניסתה המראיינת לעקוץ את האלוף ואמרה: "זה ברור שההתנגדות הפתיעה אתכם, ואתם לא מסוגלים לעצור את ירי הרקטות זה יותר מעשרה ימים. ההתנגדות הצליחה אפילו להעתיק את הלחימה לשטח האויב".

"יש לנו צבא חזק שמצליח להתמודד ונלחם בשדה הקרב ולא מהווילה כמו חאלד משעל. מנהיג צריך להיות בין בני עמו כמו המנהיגות שלנו ולא להתחבא במסגד או בבית החולים שיפא. ראינו לוחמים של חמאס נכנסים לתוך אמבולנסים - זה הגיוני?" הגיב האלוף מרדכי בערבית רהוטה.

האלוף הוסיף והאשים את חמאס בלחימה תוך סיכון חיי חפים מפשע: "אם אונר"א מודיעה שבאחד מבתי הספר שלה נמצאו רקטות והמתקן מיועד לקלוט תושבים שהתפנו, זה נראה לך הגיוני? מי שם רקטות בתוך בית ספר?".

בהמשך, נשאל האלוף מרדכי על כך שצה"ל תקף את משרדי אל ג'זירה ברצועת עזה. בתגובה אמר האלוף כי "מדובר בפגיעה של כדור בודד ואנחנו בודקים את האירוע. אם זה קרה, זה לא היה מכוון. אנחנו בודקים את עצמנו. בכל טעות שבה נפגעים אזרחים אנחנו בודקים את עצמנו. אנחנו חושבים פעם ופעמיים לפני שאנחנו פועלים. ישנן עשרות תקיפות שתוכננו ובוטלו בגלל אזרחים ששהו באזור".

"אני מודה לאל-ג'זירה שנותנת לקצין ישראלי לדבר בפעם השלישית כבר" סיים האלוף יואב פולי מרדכי את דבריו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר