פני רשע: נתפס המחבל מ"קפה הלל"

נתפס המחבל שהניח את המטענים בקפה הלל ובצריפין ורצח בין היתר את הד"ר דוד אפלבוים ואת בתו הכלה, נאוה הי"ד, יממה לפני חתונתה, ובסך הכל רצח 70 יהודים. ארוסה של נאוה מתחתן בימים אלו

יוני גבאי | כיכר השבת |
מאהר עודה (דובר צה"ל)

צה"ל יחד עם היחידה ללוחמה בטרור של המשטרה עצרו ביממה האחרונה בתוככי רמאללה את בכיר החמאס מאהר עודה האחראי לשורה ארוכה של פיגועים שבהם נרצחו 70 יהודים ובכלל זה הפיגועים בבית הקפה הלל ברחוב עמק רפאים בירושלים שם נרצחו בין היתר הד"ר דוד אפלבוים ובתו הכלה נאוה שעמדה להתחתן יממה לאחר מכן. מפגע זה אחראי גם לפיגוע הגדול שהיה בתחנת ההמתנה לטרמפים במחנה צה"ל בצריפין ועוד.

פעיל הזרוע הצבאית של חמאס ברמאללה, מאהר עודה, היה מבוקש בכיר בעשור האחרון והוא ממקימי החמאס ברמאללה ומאחרוני מפקדיו שנותרו בחופשי. מעצרו התאפשר הודות לקבלת מידע מדוייק משב"כ ובשיתוף משטרת ישראל.

כוח צה"ל בשיתוף עם השב"כ ומשטרת ישראל עצרו את פעיל הזרוע הצבאית של חמאס ברמאללה מאהר עודה שהיה מבוקש מאז סוף שנות ה-90.

עודה, בן 49 מהכפר עין-יברוד, צפונית-מזרחית לרמאללה, נשוי ואב לארבעה, הוא ממקימי החמאס ברמאללה. הוא החל את פעילותו בראשית שנות ה-90' כשהקים חוליית חמאס צבאית בכפרו. בשנת 98' הוא נחקר על-ידי מנגנוני הביטחון הפלסטינים וכן היה עצור מספר חודשים בכלא הפלסטיני. לאחר שחרורו הפך למבוקש בכיר.

במהלך האינתיפאדה השנייה התקבל מידע לפיו היווה עודה דרג מפקדה ומימון עבור תשתית חמאס צבאית שהייתה אחראית לרציחתם של 10 ישראלים. מעצרו אשר התאפשר לאור קבלת מידע מודיעיני מדויק משירות הביטחון הכללי, הינו השלב האחרון בסיכולה של מפקדת החמאס הצבאית שפעלה ברמאללה במהלך האינתיפאדה השנייה ובמהלכה הוציאה פיגועים בהם נרצחו למעלה מ-70 ישראלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר