הוליווד: 150 מיליון לשיפוץ בית כנסת

תוכנית להצלת בית הכנסת המפואר של הוליווד כוללת שיפוץ ב-150 מיליון דולר. למרות שלא מדובר בקהילה אורתודוקסית הם מסרבים למכור את בית הכנסת לכנסייה (בעולם)

שושי מילר | כיכר השבת |
שלט הכניסה המיתולוגי להוליווד (צילום: shutterstock)

'בית הכנסת ישראל בהוליווד' או בשמו בו הוא נודע יותר 'היכל הכוכבים', הוא בית הכנסת שנבנה בסגנון ביזנטי, מפואר מאוד אך כבר 80 שנה שבית הכנסת מוזנח.

בית הכנסת נבנה בשנות העשרים של המאה הקודמת, מעט לפני השפל הגדול, אך מאז ציורי הקיר המרהיבים החלו להיסדק, כיפתו המוזהבת השחירה מפיח, ואולם התפילה נותר ריק, אפלולי וקודר.

במקביל קהילת בית הכנסת אף היא הלכה ודעכה, אחוזי ההתבוללות הגדולים בקרב יהודי ארצות הברית, לא עשו טוב לדמוגרפיה של הקהילה, וסימנים להתחדשות אין.

המקום שבעבר סימל את המרכז היהודי של לוס אנג'לס, עמד עד לא מזן לפני דעיכה טוטלית.

כפי שפורסם בניו יורק טיימס, חברי הקהילה החליטו להגיב בעוצמה לנוכח סכנת הסגירה של בית הכנסת, והכינו תוכנית לשיפוץ בית הכנסת בלא פחות מ-150 מיליון דולר. בתקווה שהשיפוץ הנחרב יחזיר את בית הכנסת לימי תפארתו.

פרנסי הקהילה שמתכננים לפתוח מחדש את דלתות בית הכנסת לפני הימים הנוראים אומרים כל לא הייתה להם ברירה.

למרות שלא מדובר בקהילה אורתודוקסית, חברי הקהילה נרגשים מאוד מעצם ההחלטה לא לסגור את בית הכנסת.פרופסור רון וולפסון מהאוניברסיטה האמריקאית יהודית בלוס אנג'לס אומר: "זהו בניין מפואר מאוד. הם היו יכולים בקלות לעבור מערבה ולמכור את הבניין לאחת הכנסיות באזור במיליוני דולרים, הם לא עשו זאת ואני מלא הערכה על כך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר