הנשיא המודח ישוב לביתו

דרמה בקהיר: בית המשפט החליט לשחרר את מובארק

נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק, שהודח בעת המהפכה המצרית לפני כשנתיים, ישוחרר ממאסר. כך החליט היום בית משפט בקהיר. פריד אל-דיב, עורך דינו של מובארק, התייחס דקות לאחר ההחלטה לשחרור הצפוי, והעריך כי יתקיים עוד השבוע. מאז הדחתו, נשא מרן הרב עובדיה יוסף תפילות לשחרורו (אקטואליה)

ב. ניסני | כיכר השבת |
תמונת הנשיא מובארק בידי מפגינה מצרית (צילום: פלאש 90)

דרמה בקהיר: בית המשפט במצרים הורה היום (רביעי) על שחרורו של הנשיא לשעבר חוסני מובארק ממאסר. עורך דינו אומר כי יתכן והשחרור יצא לפועל כבר מחר.

ההחלטה לשחרר את הנשיא המודח קיבלה כבר אישור מפי גורמים רשמיים במצרים, ועל פי פריד אל-דיב, עורך דינו של הנשיא המודח, היא צפויה לצאת לפועל עוד השבוע הקרוב.

דקות לאחר ההחלטה, אמר אל-דיב בשיחה עם סוכנות הידיעות רויטרס כי, "בית המשפט החליט לשחרר אותו". אל דיב השיב לשאלה מתי הצעד יצא לפועל, ואמר: "אולי מחר".

מובארק לצד חיילים ישראלים, בעבר (צילום: פלאש 90)

כזכור, השבוע זוכה מובארק מאחד האישומים לשחיתות שעמדו נגדו, עורך דינו הודיע כבר אז כי החלטה על שחרורו צפויה להתקבל תוך 48 שעות.

במקביל לשחרור הצפוי לצאת לפועל בקרוב, משפטו של מובארק יימשך כרגיל בגין הטענות לחלקו בהרג מפגינים במהפכה במדינה, כאשר הדיון הקרוב במשפטו ייערך בשבוע הבא.

הרב עובדיה: "אני מתפלל שמובארק ייצא זכאי"

כזכור, בשנת 2012 נידון הנשיא המודח מובארק למאסר עולם בגין הרג מאות אזרחים מצריים במהפכה במדינה. אולם ערעור שהגיש התקבל, והוא ובניו עומדים כעת בפתח משפט חוזר.

בעבר, התייחס מנהיגה התורני של ש"ס מרן הרב עובדיה יוסף למאסרו של מובארק, וסיפר כי הוא מתפלל עבור שחרורו: "האיש הזה מובארק, הביא כבוד למצרים, היו מלכים נשיאים מעריצים אותו, הוא עשה כבוד למצרים, הוא הביא הרבה כבוד למצרים, הוא מנע מלחמות" אמר הרב עובדיה.

הרב עובדיה יוסף, התפלל לשחרורו של מובארק (צילום: פלאש 90)

הרב עובדיה הוסיף ואמר: "אני מתפלל להקב"ה שיציל אותו מיד שונאיו, ויטע בליבם של השופטים שלו חכמה בינה ודעת, דעה והשכל, משום הכרת הטוב שיפסקו דינו ויוציאו לאור משפטו ויוציאו אותו זכאי, ואח"כ אני יעמוד להתפלל שה' יתן לו רפואה שלמה ויהיה בריא, מצווה להתפלל על כל אוהבם של ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר