תעלומת המטוס הרוסי

החשד: עובד מלון הבריח פצצה לתיק נוסע; "גלאי המתכות בסיני מזויפים"

מומחי אבטחה בריטיים טוענים כי רמת האבטחה בחצי האי סיני היא מין הירודות וכי גלאי המתכות בהם משתמשים המאבטחים מזויפים. במצרים חושדים: עובד מלון הבריח את הפצצה לתיק נוסע (בעולם)

דגם המטוס שהתרסק (צילום: מתוך ynet)

תעלומת התרסקות המטוס הרוסי בסיני: מומחי ביטחון טוענים כי רמת האבטחה בשארם א-שייח במלונות ובשדה התעופה, ירודה מאוד וכי גלאי המתכות מזויפים ולא יכולים לזהות חומרי נפץ.

פול ביוור, מומחה אבטחה בריטי, אמר ל"דיילי מייל" הבכריטי: "אני לא רואה איזה תועלת המכשירים האלה מביאים. אין להם שום יכולת לחשוף שום דבר". הוא הוסיף כי המכשירים "מטעים את הציבור ונותנים לו תחושת ביטחון מזויפת".

לדברי המומחים הגלאים זהים לגלאים מזוייפים ששווקו לפני שנתיים על ידי איש עסקים בשם ג'יימס מקורמיק, ונועדו בכלל לזיהוי כדורי גולף.

עיתון ה"סאן" דיווח, כי כתביו ניסו להיכנס לכמה מלונות באזור, והצליחו לעשות זאת ללא כל בידוק משמעותי. "צוותי האבטחה העבירו את המכשיר על פני הכבודה והמכונית לפני שפתחו בפנינו את המחסום, השומר הסביר באנגלית קלוקלת כי המכשיר נועד 'לחשוף מכוניות שעומדות להתפוצץ', אך במכשיר לא היו סוללות או נורות אזהרה. המכשירים כלל לא מכילים רכיבים אלקטרוניים והם למעשה חסרי משמעות", כך לדברי העיתון.

בתוך כך, דווח כי במצרים חושדים שאחד מעובדי המלונות במקום החדיר את הפצצה לתוך חפציו של אחד הנוסעים שעלה על המטוס. בשל כך החלו במצרים לתחקר כל עובד בעל גישה לחפצי הנוסעים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר