בעולם מודאגים

הערכות: כ-9000 סינים מתים מידי יום מנגיף הקורונה

התפרצות ענק של קורונה בסין. הסינים כרגיל מסתירים את הנתונים המדויקים של המתים והנדבקים, אך ההערכות במערב גבוהות. כמה מדינות הטילו כבר הגבלות (בעולם)

(צילום: שאטרסטוק)

לאור ההתפרצות החדשה בסין והנתונים העמומים שמגיעים מהמדינה הקומוניסטית, חברת נתוני הבריאות הבריטית Airfinity העריכה אתמול (חמישי), שכ-9,000 סינים מתים ביממה מקורונה וסיבוכיה. מדובר בעלייה חדה לעומת הערכתה בשבוע שעבר, שעמדה על כ-5,000 בני מתים ביממה. כבר על פי ההערכה הקודמת, מידי יום נדבקים בסין לפחות מיליון איש.

הסינים עצמם דיווחו עד כה סך הכל על כ-5246 מתים מאז תחילת המגיפה לפני שלוש שנים, לשם ההשוואה בישראל הקטנה יש למעלה מעשרת אלפים מתים מהנגיף. אך על פי ההערכות של איירפיניטי, מספר המתים בסין הגיע לפחות למאה אלף בני אדם ומספר הנדבקים כ-18.6 מיליון. על פי ההערכות החברה בתוך כחודש מספר המתים בסין ובבתי החולים הקורסים שלה יהיה כ-25 אלף כל יום כשמספר הנדבקים יעמוד על כ-3.7 מיליון מידי יום.

כזכור, הסינים שנקטו עד כה במדיניות סגרים חריפה אותה הסירו בבת אחת בעקבות מחאה חריגה וחריפה, לא מדווחים באופן ברור על מספר הנדבקים היומי. כמו כן, הסינים צמצמו את הגדרת מקרה מוות מקורונה רק למקרים של מוות מבעיות נשימה.

מאז 8 בדצמבר, דיווחה סין על שמונה מתים מהנגיף, ואתמול דווח על חולה אחד בלבד שהלך לעולמו, נתונים שקריים באופן ברור על פי כל קנה מידה ועל פי הדיווחים הפנימיים מסין על עומס לא הגיוני על בתי החולים והדלפות מדיונים פנימיים של ועדת הבריאות הלאומית של סין לפיהן נדבקו בחודש האחרון יותר מ-250 מיליון בני אדם.

לאור החשש מהעמימות הסינית והסתרת הנתונים, ארה"ב ומדינות נוספות החליטו להטיל הגבלות על נוסעים שמגיעים מסין. ארה"ב, איטליה, יפן, דרום קוריאה, הודו ומלזיה הודיעו השבוע כי הנוסעים שיגיעו מסין מחויבים לעבור בדיקת קורונה. איטליה קראה לשאר המדינות החברות באיחוד האירופי ללכת בעקבותיה, כדי לוודא שהסינים שמגיעים למדינות האיחוד עוברים בדיקות קורונה – ובמידת הצורך גם נשלחים לבידוד.

בינתיים, המרכז האירופי לבקרת מחלות ומניעתן דחה את הקריאה האיטלקית, ואמר שהיא "לא מוצדקת" וכי העלייה בתחלואה בסין לא צפויה להשפיע על האיחוד האירופי.

גם בישראל עוקבים בעניין אחר הנעשה בסין, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, קיים לאתמול דיון עם גורמי המקצוע הרלוונטיים בנוגע לעלייה בתחלואה בסין, תוך שימת דגש על הגעת נוסעים מסין לישראל.

בדיון הוצגו נתוני התחלואה בסין, ואת העובדה, כי הוריאנט הנפוץ בסין הוא האומיקרון המוכר בישראל. מעבר לכך, לא זוהו עדיין בסין וריאנטים נוספים שאינם מוכרים.

בדיון נבחנו צעדים ראשונים ליישום, בהם, המלצה לנוסעים המגיעים מסין לישראל להיבדק באופן וולנטרי (לניטור התחלואה ולצורך ריצוף הבדיקות), וכן נבחנת האפשרות להחזיר את עמדת הדיגום בנתב"ג, בה נעשו בדיקות לנוסעים נכנסים, שרצו להיבדק באופן וולנטרי.

יודגש, כי כרגע אין שינוי במדיניות התעופה במדינת ישראל, ומשרד הבריאות עוקב אחר הנתונים ויעדכן את הציבור ככל שיידרש.

דובר משרד החוץ הסיני הגיב לחששות ואמר כי על המדינות להתייחס לאזרחי כל המדינות בצורה שווה: "בשלוש השנים האחרונות הגבנו ביעילות לחמישה גלים של התפרצות עולמית, וזכינו בזמן יקר לפיתוח חיסונים ותרופות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר