הסתרה מכוונת?

לאחר מות מפורסמים רבים, טענות נגד הטיוח הסיני

שורה של מקרי מוות בקרב ידוענים ואישי ציבור ברחבי סין מעוררת חשש שמספר המתים בפועל מנגיף הקורונה עשוי להיות גבוה בהרבה מהדיווחים הרשמיים המוטים (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אם אתם מסתכלים על הנתונים שמספקים הסינים על התמותה ממגיפת הקורונה, המספרים נמוכים במיוחד אך נראה שהאמת רחוקה משם מאד. על פי הדיווח בגארדיאן הבריטי, שורה של מקרי מוות בקרב ידוענים ואישי ציבור ברחבי סין מעוררת חשש שמספר המתים בפועל מנגיף הקורונה עשוי להיות גבוה בהרבה מהדיווחים הרשמיים המוטים.

ברשתות החברתיות הסיניות דווח על מותם של כמה שחקנים וזמרים מוכרים, חלקם צעירים בגילאי ה-30 שלהם. בחלק מהמקרים סיבת המוות לא פורטה, אך על פי כל הנתונים מדובר בתמותה מנגיף הקורונה.

כזכור, לאחר מחאה חריפה, הסינים הסירו לפני כחודש את הגבלות הקורונה, מה שהוביל לעלייה מטורפת במספר הנדבקים והמתים במדינת הענק.

בניסיון להתגבר על הנתונים, הסינים עשו את מה שהם תמיד עושים - מסתירים. נציבות הבריאות הלאומית של סין הפסיקה לפרסם את נתוני הקורונה היומיים זאת בצל הביקורת הבינלאומית על עיוות הנתונים הרשמיים של סין.

סין דיווחה רק 22 מקרי מוות מקורונה מאז דצמבר, וצמצמה באופן דרמטי את הקריטריונים לסיווג מתים כאלה, בשונה מהתפיסה הבינלאומית בנושא ובשונה מהמידע שמגיע מבתי החולים בסין ובתי הקבורה.

התמותה של אנשים מפורסמים בסין העלתה בקרב הגולשים הסינים את השאלה האם הנתונים שהם מקבל מהממשל שלהם אכן נכונים. בינתיים בעולם לא יודעים מה האמת, ושוקלים הטלת מגבלות על הגעה ונסיעה לסין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר