המכה ה-11

"בגלל מובארק, מאות אזרחים נהרגו בהפיכה. דינו יהיה מוות"

הוועדה המצרית שהוקמה בעקבות ההפיכה מסרה כי לפחות 846 אזרחים נהרגו במצרים - תוצאה מהוראותיו הישירות של חוסני מובארק, הנשיא המודח ● נשיא בית המשפט לערעורים, זכריה שאלש, אמר באחרונה כי אם מובארק יורשע, הוא צפוי לעונש מאסר עולם ואפילו להוצאה להורג בתלייה (בעולם)

ב. ניסני | כיכר השבת |

הוועדה הממשלתית המצרית שהוקמה בעקבות ההפיכה במצרים, מסרה אתמול כי לפחות 846 אזרחים נהרגו במצרים, במהלך שלושת השבועות של ההתקוממות נגד הנשיא המודח חוסני מובארק.

הוועדה קבעה כי מי שאחראי ישירות להרג הרב הוא הנשיא, חוסני מובארק.

בדו"ח שהציגה הוועדה נכתב כי לעבר המפגינים נורו יריות רבות, בעקבותן מפגינים רבים מצאו את מותם. רבים אחרים נפצעו פציעות שונות, וגם אלה ששרדו את המהומות איבדו את מאור עיניהם.

במקביל, בית-המשפט במצרים הכריז על פירוק המפלגה הלאומית-דמוקרטית, מפלגת השלטון לשעבר שהיתה ביתו של מובארק.

מובארק עצמו מאושפז בבית-חולים צבאי בקהיר לאחר שעבר אירוע לב. מובארק שוהה בתנאי מעצר בבית החולים, ובינתיים הוא נחקר בחשד שביצע עבירות שחיתות והורה לירות במפגינים נגדו במהלך המהפכה.

בחדשות 2 דווח כי בימים האחרונים התקבלו דיווחים במצרים על מעצרו של הנשיא לשעבר יחד עם בני משפחתו, זאת בחשדות שונים, וביניהם גניבה של מיליארדים מהעם המצרי. על פי ההערכות של כלי התקשורת במצרים, צפוי משפטו של מובארק להיערך לפחות כשנה.

נשיא בית המשפט לערעורים בקהיר זכריה שאלש, אמר באחרונה כי אם מובארק יורשע, הוא צפוי לעונש מאסר עולם ואפילו להוצאה להורג בתלייה.

"אם יתברר שהנשיא המודח אכן הורה להרוג מפגינים, הוא עלול לקבל עונש מוות", אמר שאלש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר