דעה: מנהלים מקצועיים עם החלטות לא מקצועיות

המגזר החרדי בישראל הופך מיום ליום להיות כח כלכלי משמעותי יותר וגדול יותר במשק הישראלי. ועדיין, רבים מפספסים אותנו (דעה, צרכנות)

איתן דובקין | כיכר השבת |

כמדי חצי שנה מפרסמת חברת "יפעת בקרת פרסום" דוח ובו ניתוח על שוק הפרסום החרדי.

בדרך כלל, כמו גם בדוח האחרון, המגמה שם היא מובהקת. צמיחה. שוק הפרסום החרדי גדל ב-20% בחציון הראשון של שנת 2010.

המגזר החרדי בישראל הופך מיום ליום להיות כח כלכלי משמעותי יותר וגדול יותר במשק הישראלי.

אבל למרות המובהקות, ישנן בישראל 2010 עדיין מגוון חברות מהגדולות והמכובדות במשק הישראלי שלא משקיעות בקהל היעד החרדי. שום כלום. אפס. גורנישט. מבחינתם הוא לא קיים.

שלא תטעו, מדובר בחברות שמחפשות מנועי צמיחה מתחת לאדמה בכל רגע נתון. אבל הציבור החרדי שקוף בעיניהם. גם בין החברות שפונות כבר לציבור החרדי, רק בודדות מהן, מקצות את הנתח הראוי מתקציב השיווק הכולל, לפעילות שיווקית ייעודית עבור הציבור החרדי.

הסיבה לכך בדרך כלל היא הדבר הרחוק ביותר ממקצועיות. דעות אישיות וקדומות שרובן אינן נכונות או רלוונטיות, מונעות ממקבלי ההחלטות לבצע פעילות שיווקית מקצועית בקרב קהל יעד אסטרטגי זה.

וכך זה עניין שבשגרה שכאשר צריכים תקציב נוסף לפעילות השיווקית לשוק החילוני, המקור הראשון להשיג תקציב נוסף הוא שאיבת תקציב המגזר החרדי.

כל הנוסחאות והכלים לחישוב תקציב השיווק נעלמים להם כלא היו שמדברים על המגזר החרדי. וכך המציאות מנציחה את עצמה מדי שנה.

אני לא יודע אם אתם יודעים, אבל יש כבר מאגר נתוני TGI בקרב הציבור החרדי, כך שאפשר לבדוק כל נושא בצורה מקצועית. ושלל מכוני המחקר הגדולים בישראל ישמחו לבצע עבורכם פעילות מחקרית, כמותית או איכותית בקרב הציבור החרדי.

אני מניח שהפרשיות האחרונות בהם היה מעורב הציבור החרדי, והתקשורת סיקרה אותן בצורה רחבה, החל מהאמא המרעיבה, עד פרשת עמנואל - לא תרמו להעברת הפוטנציאל הכלכלי הטמון בציבור החרדי.

בעקבות הפרשיות האחרונות נשמעו קולות מהציבור החרדי להקים מטה הסברה מרכזי, כמו שפועלת היום כל חברה בעולם, ובאמצעות פעילות מקצועית יבצעו הסברה מסודרת לקהילה החרדית בישראל.

באופן לא מפתיע גם יוזמה זו הלכה לישון על הפעם הבאה. ועד אז, אני קורא לכל מקבלי ההחלטות, זה שווה בדיקה בשביל הצמיחה של העסק שלכם ולפני שאתם מקבלים החלטות בנוגע להשקעה בקהל החרדי, תבדקו זאת בצורה מקצועית.

כן, ממש כמו שאתם רגילים לעבוד בשוק החילוני, ושימו-לב שהתקציבים לא נעלמים בדרך. בהצלחה.

הכותב הינו מנהל השלוחה החרדית של "הבצפר", ומגיש תוכנית בנושא פרסום ושיווק ברדיו החרדי "קול ברמה"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר