געוואלד אחרון. צפו

סמוטריץ' תקף "תפסיק לשקר"; בנט הגיב בעזרת יועצו

יו"ר 'הציונות הדתית' קרא ליו"ר 'ימינה' "לחדול מלהפיץ שקרים" על מצבו בסקרים • בסרטון תגובה, חשף בנט לראשונה את יועצו האסטרטגי האמריקני, ותקף (בחירות 2021)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י' בניסן תשפ"א | 23.03.21
סמוטריץ' הבוקר (צילום: דוברות)

ארבע מפלגות נעות סביב אחוז החסימה, שלוש מגוש השמאל ואחת בלבד מגוש הימין. בכל התסריטים מאז החלה נסגרו הרשימות ברור כי ללא סמוטריץ' ובן גביר לנתניהו אין אפשרות להגיע ל-61, כך שהפלת 'הציונות הדתית' תחת אחוז החסימה תסבך משמעותית את המצב הפוליטי המורכב ממילא.

ביומיים האחרונים נפתלי בנט, יו"ר 'ימינה', שב אל קהל הבסיס שלו, הדתי לאומי, וניסה להשיג משם כמה מנדטים שחסרים לו, אחרי הירידה בסקרים האחרונים. בהודעות חברי מפלגתו נטען כי 'הציונות הדתית' כבר על שישה מנדטים, כפי שאמר הבוקר גם יו"ר 'ש"ס' דרעי, ועל כן ניתן להצביע ל'ימינה'.

יו"ר 'הציונות הדתית', בצלאל סמוטריץ', החושש משאננות בקרב בוחריו, פנה ליו"ר 'ימינה', נפתלי בנט: "אני קורא לך לחדול מלהפיץ שקרים. אין אף סקר בעולם שמראה שאנחנו על שישה מנדטים, אלא בין ארבעה לחמישה. גבולי, מסוכן".

סמוטריץ', שותפו לשעבר של בנט, הזכיר לו את הרפתקאת 'הימין החדש': "אל תחבל במאמצים שלנו, אל תגרום לנו לא לעבור את אחוז החסימה ואל תשקר. בפעם הקודמת אתה לא עברת את אחוז החסימה וגררת אותנו לשנתיים קשות. אל תמחק את הציונות הדתית, אל תפגע במחנה הלאומי כולו".

תגובת בנט, לצד בירנבאום (צילום: דוברות)

בתגובה, בנט גייס את היועץ האסטרטגי שלו, ג'ורג בירנבאום, תלמידו של ארתור פינקלשטיין שעבד עם נתניהו בבחירות 96', כדי למנוע את הגעוואלד של סמוטריץ': "מה שנתניהו וסמוטריץ' עושים זה 'טכניקת געוואלד', כלומר להפחיד אתכם על משהו שהוא לא אמיתי. המפלגה שלו עוברת בלי שום בעיה ואתם יכולים להצביע לנו", אמר יו"ר 'ימינה'.

יועצו, ג'ורג' בירנבאום, ניתח: "סמוטריץ' עומד על 5-6 מנדטים עם מומנטום עולה בשבוע האחרון של מסע הבחירות, כך שבאמת אין שום סיכוי מבחינה סטטיסטית שהוא לא יעבור את אחוז החסימה. למעשה, הוא יסיים על 5-6 ואולי אפילו יותר. ימינה עומדת כרגע על 9-10 מנדטים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר