פינת נקודת מבט

עשתה בושות והתפטרה: הסיבה לעזיבת השרה הבכירה | צפו

כריסטאן למברכט הייתה אחת השרות הבולטות בממשלת גרמניה - אך תוך קצת יותר משנה אולצה להתפטר | צפו בפינת 'נקודת מבט' מתוך התכנית גלובליזציה (VOD)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(עריכה: ידידה כהן | פנימי: צבא גרמניה, משרד ההגנה הגרמני)

מבוכה אחר מבוכה והתנהלויות שלא הוסיפו לה לרזומה גרמו לשרת ההגנה הגרמנית כריסטינה למברכט להתפטר אחרי קצת יותר משנה בתפקיד.
ההתפטרות מגיעה כשברקע, מפלגתה ה-SPD אותה מוביל הקנצלר אולף שולץ מדשדשת בסקרים ולפיהם המפלגה החזקה ביותר כיום צפויה להפוך למפלגה השלישית בגודלה.
לאורך השנה האחרונה הצליחה למברכט ליצור שורה ארוכה של מבוכות עבורה, עבור מפלגתה ועבור משרד ההגנה אותו היא מנהיגה.

בכירים במשרדה לא מיהרו לשתף פעולה עם השרה שאפילו הודתה שהיא לא בקיאה בסדר הדרגות של הצבא הגרמני.

מבוכה נוספת הגיעה לפני קרוב לשנה, באיזור הזמן של הפלישה הרוסית לאוקראינה, אז אמרה כי גרמניה העניקה סיוע לאוקראינה - מה שהפך מגוחך בשל העובדה שגרמניה הייתה מהסיעניות הקטנות ביותר באותה התקופה, כשסיפקה בסך הכל 5,000 קסדות.

לצד המבוכות, הצבא הגרמני צנח בכמעט כל מדד לעומת צבאות אחרים בעולם במהלך השנה האחרונה, מה שהביא גם לתסכול פנימי נגד השרה.

בהמשך, פורסמה על ידה תמונה שלה בתוך מטוס צבאי גרמני, אלא שבתמונה נראה גם בנה, מה שעורר זעם לפיו שרת ההגנה מעניקה טיולים לילדיה על גב צבא גרמניה.

גולת הכותרת הגיעה לפני כחודש, בזמן תחילת השנה האזרחית החדשה, אז פרסמה סרטון ברכה, וכשהזכירה את המצב הקשה של אוקראינה ואזרחי אוקראינה, הרקע היה נראה קצת משונה - זיקוקים בזמן דיבורים על זוועות הרוסים באוקראינה, מה שכבר היה יותר מדי וגרם ללחצים כבדים.

כך למברכט מצאה את עצמה מחוץ לקבינט, בזמן שהקנצלר וראש מפלגתה אולף שולץ מנסה להרגיע את שתי האוניות - מפלגתו וממשלתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר