בחנו את עצמכם: אתם אנשים של שכל או לב?

לכל אחד יש תקופות של אור ושל חושך, של מצב רוח כזה או אחר - ההבדל בצורת ההתמודדות נעוץ במצב הרוח. אז מה אתם, אנשים של שכל או לב? הגרפולוגית תמר פינקלשטיין מאבחנת (גרפולוגיה)

תמר פינקלשטיין | כיכר השבת |
אנשים של שכל או לב? (צילום: shutterstock)

לכל אחד מאתנו יש תקופות של אור ושל חושך, של עליות ומורדות, של מצב רוח כזה או אחר. ההבדל בצורת ההתמודדות נעוץ במצב הרוח.

יש אנשים שלא נותנים בשום אופן למצב רוח שלילי, תחושת דכדוך או קושי מסוים לשבש להם את התפקוד. הם ימשיכו לשמור על חיים יציבים ושגרה, ויבצעו כרגיל את מה שנדרש מהם. בדרך כלל, אלה אנשים שדורשים מעצמם, בעלי משמעת עצמית גבוהה וכוח התמדה.

לעומתם, יש בני אדם שמושפעים מאד ממצב הרוח שלהם באופן שמשליך באופן משמעותי על התפקוד בחייהם. הם מתקשים לשמור על עקביות בלימודים או בעבודה, ומתנהלים לפי מה שנוח או מתאים להם באותו הרגע. לא פעם הם דוחים מטלות או חוששים להתחייב.

סימני הכתב המורים על מצבי רוח משתנים לא פעם מופיעים בכתבי יד של מתבגרים שנוטים להיות מושפעים ממצבי רוח בתקופת גיל הנעורים, תקופה בה הם נתונים לשינויים רבים .

כיצד תוכלו לזהות כיצד אתם מושפעים ממצב הרוח שלכם?

הסימנים האופייניים לכך הם שינויים קיצוניים בזווית הכתיבה ובגודל האותיות, שורות מפותלות, שוליים מתפתלים ועוד. אולם, כאשר מדובר בתנודות ושינויים קלים בכתיבה הדבר מלמד על הסתגלות גמישה למצבים השונים בחיים.

תוכלו לראות לכך המחשה בתמונת הכתב הבאה:

טיפ לסיום: כדי להגיע לאיזון חיובי במצב הרוח שלכם, עליכם להגיע לשליטה על רגשותיכם. הווה אומר, להשתחרר מהתלות הרגשית במתרחש במציאות החיצונית, ולהעביר את המיקוד פנימה למה שאתם רוצים להיות ושואפים להשיג ולהתחבר לעצמכם.

>> לכל הטורים של תמר פינקלשטיין על גרפולוגיה ופענוח ציורים

תמר פינקלשטיין - גרפולוגית מוסמכת מטעם האגודה לגרפולוגיה מדעית בישראל. מרצה ויועצת על פי איבחון כתב-יד וציורים.

טל': 052-801-2031 | tamarf.grapho@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר