'המבדיל' | צפו

'כך הצלחתי להגיע ללב הנוער הנושר' • ראיון

יחיקם גמליאל ראש מחלקת אגף נוער בעיר אלעד, מספר על איך כאברך צעיר בעיר החדשה בזמנו - אלעד, הוא ראה עוד ועוד בני נוער שנראים עצובים ואבודים - והפתרון שלו (מוצ"ש)

יחיקם גמליאל וזלמן שטוב (צילום: דודי פלוג • מפיק: איציק אוחנה)

השבוע מתארח בתכנית "המבדיל" בהגשת זלמן שטוב, יחיקם גמליאל ראש מחלקת אגף נוער בעיר אלעד כדי לדבר על המסע מהקמפים אל טיפול בבני נוער בשיטה חדשה, המעבר לבני ברק והחזרה לעיר אלעד.

מהפכות רבות מתחילות במקומות חדשים, כשהרוח עוד צעירה, וכל פרט מתבלט ועולה.

יחיקם כאברך צעיר בעיר החדשה בזמנו - אלעד, רואה עוד ועוד בני נוער שנראים עצובים ואבודים. יחיקם נזכר שראה יום אחד בתחנת אוטובוס נער שהיה עד לא מזמן בחור ישיבה, ועיניו כבויות.

הם משוחחים, הנער מספר לו על צרות שהוא עובר בתוך המשפחה, ויחיקם מנסה למצוא איזה משהו טוב בנער. לבסוף אותו נער אומר לו שהוא יודע לשיר, וכך הם שרים ברחובה של עיר. "מכאן הדרך קלה יותר, ברגע שיש חיבור בין שנינו", הוא אומר.

בהמשך יחיקם פותח מדרשה בעיר לנוער מתמודד שלמדו בה מקצועות קודש לצד מקצועות חול, כשבכל הזמן מנסים לראות את הטוב בצעירים.

אחרי ההצלחה באלעד, יחיקם נקרא לעיריית בני ברק על ידי ראש העיר יעקב אשר. וכך, אותה תוכנית המבוססת על הקשבה לנער, חוסר הניסיון להחזיר בתשובה את אותו ילד אלא דווקא ההליכה לקראתו, מועתקת לעיר הגדולה.

הדרך איננה קלה בהתחלה, כיוון שתמיד יש את הזיכרון של השיטה הישנה, בין אם היא עובדת ובין אם לא, ולכן כל ניסיון לשנות נתקל בקשיים מצד אנשים וותיקים, אך בעזרתו של ראש העיר התכנית מתקדמת, והעיר מחולקת לרובעים, כשבכל רובע ישנו האחראי האזורי, וכך, העיר מקבלת צורה ברורה יותר.

חג פורים עד אז היה זמן מפחיד להסתובב בו ברחוב רבי עקיבא. יחיקם התחיל לארגן יחד עם החבר'ה מסיבה שבה כולם יוכלו להיות, מחוץ לגבולות העיר. שנה אחרי שנה עד שלבסוף העיר הפכה לבטוחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר