'המבדיל' | כל מוצ"ש

שמח באולפן: 'החבר שלום' על המסע שלו • צפו

"אני מלצר של רבי נחמן", מסביר כוכב הרשת 'החבר שלום', ופורש בריאיון מרתק את סיפור חייו - משכונת העוני בנתניה, התוכנית ברדיו, מוכר בחנות שווארמה עד למקום בו הוא היום • צפו (המבדיל)

זלמן שטוב לצד החבר שלום מכלוף (צילום: דודי פלוג • מפיק: איציק אוחנה)

השבוע מתארח ב'תוכנית המבדיל' אצל האמן והיוצר זלמן שטוב, כוכב הרשת הצבעוני החבר שלום מכלוף, כדי לספר לראשונה על המסע משכונת העוני בנתניה, דרך תוכנית הרדיו שחשפה אותו לעולם ברסלב , ועד לחשיפה הגדולה ולדרכו משמחת הלבבות.

כילד לחוזרים בתשובה למד בבית ספר בו תמיד הואשם בכל מעלל רע שנעשה. מורים שלא נתנו לו להביע את הרצה והשוב שהיו בו, תמיד דחקו אותו אל עבר הפינה, ושלום מוצא את עצמו תוהה כמו ילדים רבים אחרים - מה לו ולעולם התורה בו הכל כל כך שחור ולבן, או שאתה חוטא או שאתה בסדר.

שלום נזכר במורה שנתן לו שלש סטירות אפיים על לא עוול בכפו, ומספר כיצד אמר לעצמו - חכה עד שאגדל ואשיבך מנה אחת אפיים. "רגע לפני שהגעתי לביקור אצל אותו מורה, פגשתי את רבי נחמן".

אחרי סיבובים שונים בארץ, דרך ישיבה לחוזרים בתשובה בירושלים בה היה תקופה שהייתה "אורות", אך היה בה ריבוי אורות שאחריהם שוב ישנה נפילה הוא שב לנתניה, שם הוא עובד בשווארמה.

יום אחד הוא נתקל בתכנית ברדיו ברסלב בשם מנשה ואפרים, שם לראשונה הוא שומע בני אדם מדברים בגלוי על ניסיונות, על נפילות, ועל כך שהכל הרבה יותר גדול מאותה דיכוטומיה של כן או לא, שחור או לבן. עולם חדש ממש נגלה לו והוא מתאהב מחדש בתורה.

"אני מלצר של רבי נחמן", אומר שלום. "אני מנסה להעביר את הרעיונות שלו לעולם שאנחנו נמצאים בו, בצורה שלי, בשמחה ובדיבור עממי".

את החשיפה הגדולה הוא קיבל בסייעתא דישמיא אחרי שאחד הסרטונים בהם הוא מברך מישהו מופץ ברשת, ואנשים מתחילים לחזור לאחור, בחיפוש אחרי סרטונים נוספים.

"זו הייתה תקופה מאוד לא פשוטה עבורי", אומר שלום, "הייתי במצב של ספירת אגורות, ואמרתי לעצמי, האם הקדוש ברוך הוא זנח אותי? כאשר החלטתי שזהו ניסיון פשוט המשכתי עד שפתאום הכל התפוצץ".

החשיפה היא אדירה, מסרטונים שרצים במרחבי הרשת ועד למדבקות בוואצאפ שם תוכלו לראות אותו מחייך עם איזה משפט שהוא נוהג לומר בדרכו הנתנייתית. אי אפשר שלא לחייך לעומת כל אלו, ובני אדם שצורכים שמחה ורוצים משמעות משמחת מזמנים אותו במקומות שונים לשיעורים בהם הוא מוציא את האנרגיות המיוחדות שיש לו, ונותן ברכות מצולמות שבכל אחת מהן ישנה אמירה משעשעת ובעלת משמעות.

אפשר לומר שיש בשלום את שני הצדדים, מצד אחד כשהוא מדבר על הדרך הארוכה יש בו רצינות תהומית, טראומות מן העבר שהוא מטפל בהן וכואב אותן, ושמחה חסרת גבולות מן הצד השני שאותה הוא מעביר הלאה בלי לחשב מי ומה, העיקר לגרום לאנשים לשמוח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר