'המבדיל' | צפו

הסיפורים המרתקים מאחורי הכשרות בעולם

השבוע מתארח בתוכנית 'המבדיל', מומחה הכשרות העולמי הרב יוסף דורפמן, שמספר על המסעות המרתקים שלו ברחבי העולם ובעיקר במזרח - בענייני כשרות • צפו בריאיון (המבדיל)

הרב יוסף דורפמן עם זלמן שטוב (צילום: דודי פלוג • מפיק: איציק אוחנה)

השבוע מתארח בתכנית המבדיל אצל האמן זלמן שטוב, מומחה הכשרות הרב יוסף דורפמן כדי לספר על המסע המרתק של בלש יהודי ברחבי העולם על מנת שכולנו נאכל כשר.

ישנן כל כך הרבה ידיים בדרך אל הצלחת, ובדרך המון יכול להשתנות. גם דגים כשרים יכולים לעבור תהליך שבסופו של דבר יהפכו ללא כשרים. דורפמן שמתעסק בכשרות עשרות שנים מגלה שדג הטונה בתוך שימורים שנמכר בארץ איננו דג טונה, לעומת השימורים שנמכרים בארצות הברית.

כשזה מגיע לכשרויות מהודרות אנחנו בטוחים שתמיד הכל טוב, אך דורפמן טוען שתמיד יש מקום להשתפר ותמיד יש בעיות חדשות בעקבות הטכנולוגיה המודרנית.

איש כשרות חייב להיות למדן בהסתכלותו, לא רק לשטוף חסה, אלא גם לראות מה קורה תוך כדי השטיפה במקומות אחרים. משגיח שעובד כאיש שטח חייב לנסות להבין את המכלול של הדברים, מי ומה כדי להבין האם מה שהוא רואה הוא באמת מה שקורה, האם מה שראה הוא הוא שהגיע בסופו של דבר ליהודי איפשהו ברחבי העולם.

מטבע הדברים מזדמנים לדורפמן סיפורי כשרות במפעלי ענק במזרח ובאירופה. בדרך כלל הסיבות המרכזיות לזיופים שונים הן כלכליות, מפעל תמיד ינסה להוסיף אל תוך המשלוח הראשי ספיירים שהיו לו בצד, כשעדיין לא הייתה השגחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר