'המבדיל' | כל מוצ"ש

צפו ותופתעו: הרב מוטקה בלוי מספר על המסע שלו

איש החינוך הוותיק, הידוע במאבקים הרבים שלו לשמירת הצביון החרדי, התארח ב'אולפן כיכר' והוא מספר על המסע המרתק שלו - באופן שלא הכרתם | צפו בתוכנית המרתקת (המבדיל)

הרב מוטקה בלוי לצד זלמן שטוב (צילום: דודי פלוג • מפיק: איציק אוחנה)

השבוע בתכנית האירוח "המבדיל" אצל האמן זלמן שטוב, איש החינוך הוותיק הרב מוטקה בלוי כדי לספר על המסע שלו בין מאבקים לבין החזרה בתשובה - מסע שאביו כבר החל בו, על ההבדלים בין תורת ירושלים לתורת בני ברק ועל השינויים שקרו ברבות השנים.

מעבר לכלל המלחמות בהן מתעסק בלוי שלדבריו הן עיסוק צדדי, יש את נושא הקירוב בו הוא פועל מבוקר ועד ליל.

בשנים האחרונות נדמה שהמאבקים כנגד אירועי תרבות פחתו, ואירועים כמו 'עולים לירושלים' מקבלים את ברכתו של בלוי, שאומר כי אירועים מבוססי חרדיות הם בסדר גמור.

ערבי שירה שינו את צורתם, וכעת הם סובבים סביב עניין תורני, ולכן נקיים מכל הבעייתיות שהייתה בערבי השירה דאז.

ולעניינה של המוזיקה, בלוי חובב מוזיקה ומחלק בין מוזיקה שגורמת לאנשים בלבול, שבה עדיין ילחם, לבין מוזיקת נשמה, שלקוחה פעמים רבות דווקא מעולמות הגויים, כמו מוזיקת הכלייזמרים השאובה מתוך ניגונים צועניים.

בירושלים, נזכר בלוי, היו מנגנים ניגונים ערביים בחתונות יחד עם הערבים.

אם היה נדמה כי המאבקים תמו, אך ישנם מאבקים חדשים: הטכנולוגיה. לצד חסרונותיה המוכחים ישנן מעלות רבות, וכך, על פי דבריו של בלוי, הוא פועל על מנת למצוא את נקודת האמצע - שימוש באמצעים טכנולוגיים בצורה חכמה.

על אף שנדמה שבלוי הוא איש אגודת ישראל, שורשיו הצ'כיים הם ליטאים, הישיבות בהן למד היו ליטאיות, והשקפת העולם של רבי עמרם בלוי מסתדרת לו דווקא עם העולם הליטאי.

בתכנית האירוח "המבדיל" מתארחים מידי שבוע, יוצרים, אמנים, אנשי תרבות ודמויות שונות מרחבי העולם, שידברו על נקודות אור שונות שפגשו במהלך חייהם. את התכנית מגיש האמן והיוצר זלמן שטוב, בהקדמה של הבדלה בסגנון קרליבך, וברעיון קצר מתוך הפרשה.

שבוע טוב וכתיבה וחתימה טובה!

צפו בריאיון המרתק

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר