'המבדיל' | צפו

פעיל השלום הערבי בסיפור חיים מפתיע ומרתק במיוחד

פעיל ההסברה יוסף חדאד, ערבי מנצרת, מתארח בתוכנית חגיגית לחג הסוכות ב'המבדיל', ומספר על המסע המרתק שלו, איך הפך למגן על מדינת ישראל ברחבי העולם • צפו בריאיון חשוב ואחר (המבדיל)

זלמן שטוב עם יוסף חדאד (צילום: דודי פלוג)

השבוע בתכנית האירוח "המבדיל" אצל האמן זלמן שטוב, מתארח פעיל ההסברה הערבי יוסף חדאד, שמספר על המסע המרתק שלו, מילד ערבי מהצפון לפעיל הסברתי למען מדינת ישראל.

חדאד שנולד בעיר המעורבת - חיפה, גדל מגיל צעיר עם יהודים איתם הוא משחק כדורגל, כשהדברים החשובים בחיים הם מי הכניס גול. מטבע הדברים החברויות התפתחו לביקורים הדדיים, ונוצר גשר שדרכו אפשר לסלול מסלול חדש בדרך לשכנות טובה יותר.

אחרי שהתנדב לצבא בצעד אמיץ ויצא לכיוון לבנון, חבר טוב טען לו כי הוא יוצא להלחם באחיו הערבים. חדאד טען לו שמלחמה זו היא נגד ארגון הטירור חיזבללה, אך טענתו של חברו ישבה במוחו במשך כמה חודשים עד שנפצע קשה מפגיעת טיל, ושכב בבית החולים. כשחברו בא לבקר הוא אמר שתי מילים: "הבנתי אותך". באותה מלחמה נהרגו 44 אזרחים, מתוכם מחצית היו אזרחים ערביים.

המסע הקשה בעקבות הפציעה פתח צוהר חדש לחדאד, ההבנה והחשיבות של ההסברה ברחבי העולם, והניסיון לגור כאן בארץ יחד.

בתכנית האירוח "המבדיל" מתארחים מידי שבוע, יוצרים, אמנים, אנשי תרבות ודמויות שונות מרחבי העולם, שידברו על נקודות אור שונות שפגשו במהלך חייהם. את התכנית מגיש האמן והיוצר זלמן שטוב, בהקדמה של הבדלה בסגנון קרליבך, וברעיון קצר מתוך הפרשה.

חג שמח!!

צפו בריאיון המרתק

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר