מרתק • צפו

איש העסקים ששרד מוות קליני ונפילות מספר על המסע שלו

הוא נולד בגיאורגיה ואת הכסף הגדול שלו הוא עשה מיבוא בגדים | רגע לפני ההשקה הגדולה של חייו, הוא חווה מוות קליני - איש העסקים משה יעקובי מספר על מסע החיים המרתק שלו לזלמן שטוב | צפו (המבדיל)

השבוע מתארח בתכנית המבדיל אצל האמן זלמן שטוב, היזם ואיש העסקים משה יעקובי, במסע חוצה יבשות מרוסיה הקפואה שזקוקה למגפיים חמים, הצלחות וכשלונות, ועד לרעיונות יוצאי דופן שמוחו הוגה.

יעקבי נולד בגיאורגיה ועולה לארץ בשנת 1969 כששעריה נפתחים ליהודים, שהיו עד אז תחת שלטון קומוניסטי סגור ומסוגר. חלק אחר של היהודים דווקא עובר למוסקבה, עקב עסקים.

תוך כדי עבודה ב'עמילות מכס', יעקבי טס לאיטליה, מביא בגדים ומוכר בארץ. בין לבין, כשמסביבו ישנם יבואנים ויצואנים, ושוב חוזר לאיטליה בעקבות מידע שהרוסים רעבים לסחורה חדשה.

חמש שנים הוא מייבא מגפים לרוסיה, מגפי עור מלאות פרווה. "בסופו של דבר", אומר יעקבי, "זה עניין של סייעתא דשמיא, לפעמים אתה יכול להביא אלף דוגמאות ואף אחד לא ירצה כלום, ואני הבאתי שתי דוגמאות ואת שתיהן רצו שם".

בהמשך יעקבי עובר לבלגיה, ומנסה להשתלב בתחום הנדל"ן. שני בניינים גדולים נקנים, אך העסקה נופלת עקב חוסר התחייבות של החברה ששכרה את הבניין להמשיך לשכור.

בנפילה הגדולה של 2008 יעקבי מפסיד הכל, וחושב כיצד לפתח מחדש רעיונות שיהיו שווים כסף. הרעיון הבא היה "ריידר". אפליקציית מוניות שדומה לגט טקסי אך עם מודל אחר. לדבריו של יעקבי, לא הובר ולא גט טקסי מרוויחות כסף מהמודל איתו הן עובדות.

כמה ימים לפני ההשקה מלאת היח"צ, יעקבי עובר מוות קליני, כשהוא רואה סביבו עשרות מלאכים שחורים - רק מלאכים שחורים.

גם הרעיון הזה, אחרי שהושקעו בו מיליוני דולרים נופל, כיוון שהמשקיעים מנסים לנכס לעצמם את החברה שנראה שפניה לכיוון טוב.

בעקבות המוות הקליני, יעקבי מחליט לעזוב את הסמארטפון, ולעבור לטלפון פשוט. הדבר לוקח זמן, עד שיעקבי עולה על רעיון חדש, גם הוא בתחום שינוע אנשים.

הצורך של יעקבי להשאר בתחום השינוע נוגע לאביו, שהיה נהג מונית. הרעיון החדש היה להשתמש בטלפון ה"טפש" על מנת להזמין מוניות דרך בינה מלאכותית - בן אדם יכול להזמין מונית שתדע את המיקום המדוייק שלו, תדע לעדכן אותו כשהמונית בדרך. בקרוב.

בתכנית האירוח "המבדיל" מתארחים מידי שבוע, יוצרים, אמנים, אנשי תרבות ודמויות שונות מרחבי העולם, שידברו על נקודות אור שונות שפגשו במהלך חייהם. את התכנית מגיש האמן והיוצר זלמן שטוב, בהקדמה של הבדלה בסגנון קרליבך, וברעיון קצר מתוך הפרשה.

שבוע טוב וחורף בריא, לכם ולכל עם ישראל!!

צפו בריאיון המרתק

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר