'המבדיל' | מרתק

המנטליסט חושף: כך אני חושף חולשות של אנשים | צפו

המנטליסט הבין לאומי מיכאל סיימון, מתארח בתוכנית המבדיל עם זלמן שטוב, ומספר על המסע בעקבות הניסים בימינו - קריאת אנשים, והיכולת לחזות מה אנשים יחשבו | צפו בתוכנית (המבדיל)

המנטליסט הבין לאומי מיכאל סיימון לצד זלמן שטוב (צילום: דודי פלוג • מפיק: איציק אוחנה)

השבוע מתארח בתכנית המבדיל אצל האמן זלמן שטוב, המנטליסט הבין לאומי מיכאל סיימון, כדי לספר על המסע בעקבות הניסים בימינו - קריאת אנשים, והיכולת לחזות מה אנשים יחשבו.

אין אדם בעולם שלא רוצה לגעת במה שאיננו טבעי - במה שנראה כל כך מוזר מצד אחר ומהפנט מן הצד השני. סיימן מספר על הצורה בה עובדים אמני חושים, ואומר כי מהרגע הראשון שהוא נכנס לאירוע או בכל מקום אחר, הוא עוקב אחרי צורת התנהגותם של בני אדם, לומד אותם, ואח"כ משתמש בדאטה שהצטברה, על מנת לחזות באופן כמעט מוחלט - מה הולכת להיות הבחירה שלהם.

סיימן מתחיל את הסע אל עבר אומנות החושים בגיל 9, כשהוא יודע לקלוע אל הקלף הנכון שחבריו בוחרים. הדרך עוברת בעולם הקסמים שם הוא לומד על זריזות ידים, אומנות הבמה ועוד, שיכולים לעזור כשקריאת המחשבות לא מצליחה, כיוון שקריאת מחשבות אינה מדע.

עולם המנטליזם הוא מעין 'אנדר גראונד' - כולם רוצים לדעת איך, אבל התשובות לא נמצאות כאן על השולחן, כך גם הלמידה צריכה שינון והתלמדות עוד ועוד. סיימן מוצא ספרים במקומות שונים בעולם, שמהם הוא לומד עוד ועוד.

לסיימון יש סרטונים רבים שמצולמים ברחוב, שם הוא גם פוגש אנשים רנדומליים לחלוטין, ומצד שני לומד שוב ושוב, ובעצם, מתנסה בבני אדם על מנת לחדד את הדיוק ואת ההופעה.

כולם צורכים אומנות חושים, סיימון מופיע בארץ ובעולם לחברות ענק, באירועים פרטיים, בארגוני חסד ועוד, כשכל אירוע מותאם על מנת שיהיה נגיש במיוחד עבור הקבוצה. הדבר בא לידי ביטוי בחידוד מסרים שהחברה רוצה, או ביצירת מקום לבעל האירוע, לדוגמה - נער בר מצווה, ובהפיכתו למוקד העניין של הערב.

עד היכן הגבול של המנטליזם? נראה שתמיד יש מקומות לחידושים, ותמיד רעיונות חדשים עולים ויורדים.

בתכנית האירוח "המבדיל" מתארחים מידי שבוע, יוצרים, אמנים, אנשי תרבות ודמויות שונות מרחבי העולם, שידברו על נקודות אור שונות שפגשו במהלך חייהם. את התכנית מגיש האמן והיוצר זלמן שטוב, בהקדמה של הבדלה בסגנון קרליבך, וברעיון קצר מתוך הפרשה.

שבוע טוב וחורף בריא, לכם ולכל עם ישראל!!

צפו בריאיון המרתק

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר