'המבדיל' | צפו

מבחור ישיבה לעיתונאי בכיר • יקי אדמקר על הילדה שאיבד

איש התקשורת הוותיק יקי אדמקר, מספר בתוכנית המבדיל על המסע אל עולם התקשורת של פעם, על ההתחלה, ההזדמנויות, התכנונים לעתיד, והילדה ז"ל שריגשה את כל הארץ | צפו בתוכנית (המבדיל TV)

זלמן שטוב לצד יקי אדמקר באולפן כיכר (צילום: דודי פלוג • מפיק: איציק אוחנה)

השבוע מתארח בתכנית המבדיל אצל האמן זלמן שטוב, איש התקשורת הוותיק - יקי אדמקר במסע אל עולם התקשורת של פעם, על ההתחלה, ההזדמנויות, התכנונים לעתיד, והילדה ז"ל שריגשה את כל הארץ.

כמו רבים אחרים בעולם התקשרות, גם אדמקר חלם בגיל צעיר להתעסק בתקשורת. השאלה איזה פן בתקשורת לא עלתה על הפרק, העיקר תקשורת.

בתחילת הדרך (13) אדמקר מקבל את התפקיד הראשון שלו בבין הזמנים - לערוך תוכנית רדיו בתוכניתו של אריאל ברמן.

את ההדמנות השניה אדמקר מקהל מיוסי אייזנטל ששידר בעברו ברדיו קול חי והיום ברדיו קול פליי. פינת השאלות למוזיקאים. בשונה מהיום, פעם היכולת של אדם מן השורה לדעת פרטים בעולמם של המוזיקאים הייתה זעומה, וכך התוכנית שימשה כמתווך - אנשים שואלים את הרדיו שאלות, ואמקר מברר אצל האמנים או אצל המפיקים ומשמיע את השאלה והתשובה.

אחרי שאדמקר מסיים את ישיבת נהורא, הוא לוקח פסק זמן של שנה בישיבת אופקים. לאחר מכן הוא מתחיל לכתוב באתר בחדרי על סיפורים שונים בעולם החרדי.

דוד רוטנברג שהיה העורך דאז, ועשרות עיתונאים עברו אצלו באותה תקופה מדריך את אדמקר ומחדד אותו. אדמקר מספר על אנקדוטה משעשעת: יום אחד רוטנברג שואל אותו למה כל המיילים-כתבות שהוא שולח הם באורך של תשעה שורות, התשובה הייתה כיוון שהןא כותב בפתקים של הטלפון, וזה יכול היה להכיל עד כמות השורות הזאת.

אחרי מסע ומתן עם רדיו קול חי שסוכל על ידי אמו של אמקר שרצתה שישאר בישיבה, אדמקר מקבל תוכנית שבועית ברדיו קול ברמה, שם הוא כבר נוגע באקטאליה רכה.

יום אחד אדמקר מקבל הודעה בפייסבוק מאיש התקשורת יינון מגל, בה הוא שואל אם הוא רוצה לעבוד עם אתר וואלה. יומיים של התרגשות עברו על אדמקר שפחד לענות בהתחלה. לבסוף ההסכם נחתם.

אחת הסיפורים שנגעו ברבים היה סיפורה של בתו - רננה חיה. כבר בהריון הילדה אובחנה כחולה במחלה סופנית, כלומר, חצי מכלל התינוקות לא שורדים את ההריון, והחצי השני בעל תוחלת חיים קצרה מאוד.

הרופא שאבחן הסביר שלפי הרב אלישיב ז"ל ופסוקים אחרים אפשר לעשות הפלה, אך אשתו של אדמקר מתעקשת ואומרת שאם הקב"ה שלח להם נשמה, מי הם שיחליטו לעצור את זה. גם הרב זילברשטיין כשאדמקר מתייעץ איתו אומר לו, "אם לאשתך יש כח - מי אתה שתתערב בכלל".

הילדה שורדת כאמור ארבעה חודשים. חודשיים בביה"ח וחודשיים בבית. אדמקר מספר על הרגשות שסיטאציה כזאת מעלה. מצד אחד זו הילדה שלך ואתה רוצה חיבור, ומצד שני אתה פוחד להתקשר כי אתה יודע שעוד רגע הכל נגמר.

כשהילדה נפטרה הזוג אדמקר מרגיש שהוא רוצה לעשות משהו לזכרה שישאר איתם. הפור נפל על ספר תורה. בפוסט מרגש בפייסבוק אדמקר כותב את הסיפור הטרגי, ומשם הדרך הייתה קצרה למימון המונים של עם ישראל לטובת ספר תורה. תוך יומיים נתרמו מאה ותשעים אלף שקלים שהגיעו מכל קצוות הקשת, מתמר זנדברג ועד חברי כנסת ביהדות התורה ושאר בני אדם.

כיום אשתו של אדמקר גם תומכת בנשים בעלות רקע דומה, שרוצות להשאיר את התינוק בבית החולים וכדומה, מתוך הבנה של שליחות שירדה אלינו מאת הבורא.

בתכנית האירוח "המבדיל" מתארחים מידי שבוע, יוצרים, אמנים, אנשי תרבות ודמויות שונות מרחבי העולם, שידברו על נקודות אור שונות שפגשו במהלך חייהם. את התכנית מגיש האמן והיוצר זלמן שטוב, בהקדמה של הבדלה בסגנון קרליבך, וברעיון קצר מתוך הפרשה.

שבוע טוב וחורף בריא, לכם ולכל עם ישראל!!

צפו בריאיון המרתק

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר