'המבדיל' | צפו

מבחור ישיבה לפרופ' נחשב • המסע המרתק של משה הלברטל

הפרופ' הנחשב מתארח השבוע באולפן 'המבדיל' ומספר על מסע יוצא דופן - מאביו ניצול השואה, הישיבה, לימודי מחשבת ישראל, הספרים שהוציא יחד עם כל האוניברסיטאות המובילות בעולם, עד לעולם היהודי ולמוסר | צפו (המבדיל)

השבוע מתארח בתכנית המבדיל אצל האמן זלמן שטוב, החוקר פרופסור משה הלברטל במסע פילוסופי יוצא דופן מאביו ניצול השואה, הישיבה, לימודי מחשבת ישראל, הספרים שהוציא יחד עם כל האוניברסיטאות המובילות בעולם, עד לעולם היהודי ולמוסר.

הלברטל שנולד באורגוואי לאביו ניצול השואה ולאמו הירושלמית עלה לארץ בגיל צעיר, למד בישיבת נתיב מאיר ולאחריה בישיבת ההסדר הר עציון.

כשהיה צעיר הלברטל שאל את אביו אותו הוא מכנה 'יהודי יקר', כיצד אין לו את הסימפטומים של ניצול שואה. אביו ענה כי בכל מקום שהיה - היה מישהו שסבל יותר ממנו והוא, האב, השתדל לעזור לו, וזה מה שהחזיק אותו כבן אדם.

אל לימודי מחשבת ישראל הלברטל פונה על מנת להרחיב את עולמו היהודי. כאחד ששאלות פילוסופיות כאלו ואחרות העסיקו אותו, ואחרי שקרא ספר שעוסק בבעיות מהותיות, הלברטל הולך לנסות ולהעמיק על מנת להבין יותר.

בתכנית האירוח "המבדיל" מתארחים מידי שבוע, יוצרים, אמנים, אנשי תרבות ודמויות שונות מרחבי העולם, שידברו על נקודות אור שונות שפגשו במהלך חייהם. את התכנית מגיש האמן והיוצר זלמן שטוב, בהקדמה של הבדלה בסגנון קרליבך, וברעיון קצר מתוך הפרשה.

שבוע טוב וחורף בריא, לכם ולכל עם ישראל!!

צפו בריאיון המרתק

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר