'המבדיל' | צפו

נכדו של ר' אריה לוין מספר על המסע הסודי ואיך חזר בשלום

השבוע מתארח בתוכנית המבדיל, הרב בנג'י לוין, שמספר על דמותו של סבו הגדול, קיום ההבטחה , המסע הסודי אל מעבר למסך הברזל ועל עצמו שהיה מגיע לביקורים בארץ • צפו בפרק מרתק מלא ניחוח ירושלמי עתיק יומין ואמריקני מעודכן - מעורבבים במתיקות (המבדיל)

הרב בנג'י לוין לצד זלמן שטוב (צילום: דודי פלוג • מפיק: איציק אוחנה)

השבוע מתארח בתכנית המבדיל אצל האמן זלמן שטוב, נכדו של רבי אריה לוין - הרב בנג'י לוין, רב בית כנסת המחתרות, במסע אל החיים עם הסבא המפורסם, ירושלים העתיקה, הנסיעה לארה"ב והמסע הסודי אל מעבר למסך הברזל.

במסע מרתק לוין משרטט את דמותו המסתורית של הצדיק הירושלמי, סבו רבי אריה לוין, מי שהיה מצד אחד חלק בלתי נפרד מאנשי מאה שערים, ומצד שני עזר ללוחמים היהודים כנגד הבריטים.

רבי אריה לוין שלמד אצל ר' ברוך בער עלה לארץ, אך הבטיח לשלוח את בנו לישיבה כשיגדל. אביו של לוין נשלח בחזרה לברנוביץ' כדי לקיים את ההבטחה. נסיעה לאירופה הייתה דבר נדיר בזמנו, ולאחר שחזר ארצה, התחתן עם אשתו, גם היא לוין מלונדון.

לוין שעבד במשך שנים בארגון נשר, והופיע ברחבי הארץ והעולם בהרצאות מלאות חיים והומור, מספר על הניתוק שיה בין אביו ואמו בעקבות ההפצצה על לונדון. אביו שהיה בארה"ב ושימש כרב נשאר במשך שנה שם.

כל קיץ, לוין מגיע לבקר בארץ ישראל אצל הסבא, והופך לסנסציה בירושלים העתיקה, בה לא נראו אמריקאים.

בין יתר הסיפורים אשר שופעים מלוין, הוא מספר על הטיסה האחרונה לארץ לפני מלחמת ששת הימים, בה ביקש להשתתף ולעזור. כיוון שהיה גם בעל דרכון אמריקאי, לוין נשלח אל מאחורי מסך הברזל על מנת לנסות לעזור ליהודים שנמצאים שם.

במסע מרתק ממוסקבה אל לניגרד, לוין פוגש יהודים שונים, נאלץ להסביר לקגב את מי הוא פגש ואיך, אך לבסוף חוזר ארצה שלם.

בתכנית האירוח "המבדיל" מתארחים מידי שבוע, יוצרים, אמנים, אנשי תרבות ודמויות שונות מרחבי העולם, שידברו על נקודות אור שונות שפגשו במהלך חייהם. את התכנית מגיש האמן והיוצר זלמן שטוב, בהקדמה של הבדלה בסגנון קרליבך, וברעיון קצר מתוך הפרשה.

שבוע טוב וחורף בריא, לכם ולכל עם ישראל!!

צפו בפרק מרתק

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר