ההסתה והמגזר

דודי זילברשלג: לא מבין למה חסיד לא עוטה מסכה

ההסתה נגד המגזר החרדי; הקושי של החרדים לקבל את החינוך החרדי; ההתמודדות עם ההסתה ומדוע חסידים לא עוטים מסכה? איש התקשורת דודי זילברשלג בראיון לישי כהן באולפן • צפו (TV)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפיק: איציק אוחנה (ניהול אולפן: זאב רוזנברג ומולי הרשקוביץ)

ברקע ההסתה הקשה נגד המגזר החרדי, איש התקשורת דודי זילברשלג התארח לראיון באולפן 'כיכר השבת' והתבטא כי הוא לא זוכר כזו הסתה מעולם. צפו בראיון המלא.

במהלך הראיון התייחס זילברשלג לאי טעיית המסכות במספר קהילות ואמר: "בשיחות שהיו לי עם חסידי בעלזא, אמרתי להם: הלכתי לתמוך בעמדה של הרבי שלכם כשכולכם ברחתם, בעניין של המסכות - קשה לי מאוד מאוד. דווקא החסידים, שלבושים בכל כך הרבה מחלצות, אז עוד סמרטוט על הפה? גם אם זה נועד רק כדי להשכין שלום בין חרדים לחילונים - הוא היה צריך להתקיים".

זילברשלג הסביר את הסיבה להסתה הקשה נגד החרדים: "כשאנחנו מקיימים מלחמה על הנושא של החינוך ההתפרצות כלפינו היא הרבה יותר קשה וזה לא פעם ראשונה שזה קורה.

"ה'אור החיים' הקדוש בפרשת אבימלך אומר על הפסוק "ואתם שנאתם אותי", שכל שנאה שמקורה בקנאה - מכתה עולמית. עד שלא תשרש את הקנאה - לא תשרש את השנאה".

"אני נתקלתי בזה באופן מעשי", מספר זילברשלג: "הייתי בתכניות טלוויזיה, כשדיברו על החינוך והעזתי להגיד בנימוס הכי מתבקש ובעדינות הכי גדולה שהחינוך מעניין אותנו יותר מאשר את החילונים - הם יוצאים מכליהם".

לדבריו: "הנושא של הלימודים מטריף אותם, ואני לא יודע אם שמת לב באחת הכתבות שהתפרסמו היום כותבת מישהי שבכלל לא חשודה באהדת חרדים, שאת מה שעושים החרדים בעניין החינוך היינו צריכים לעשות מזמן.

"וזה אגב חוזר על עצמו, גם שטרסלר שלא חשוד אף פעם במילה טובה על חרדים, חוויתי אתו כל כך הרבה שנים קשות והתנצחויות - פתאום כותב בעד בתי החולים במאה שערים שהיה שולח את כל המטופלים לשם והם מסוגלים לטפל גם בחילונים".

צפו בראיון המלא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר