הריאיון שעורר סערה

ש"ס, 'דגל' והמרא דאתרא; ישראל פרוש באולפן • צפו

התזת המים לעבר הנשים שהגיעו להופעה במתנ"ס; המתקפות של ש"ס נגדו והביקורת על יו"ר סיעת ש"ס המקומית ומינוי שי נתן למנכ"ל • ראש עיריית אלעד, ישראל פרוש, בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכר השבת' (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(מפיק: איציק אוחנה. ניהול אולפן: ליאור מזרחי )

לאחר ביקורת קשה על התנהלות מנהל המתנ"ס שהתיז מים לעבר הנשים שהגיעו להופעה, ראש עיריית אלעד, ישראל פרוש התארח באולפן 'כיכר השבת' והסביר את התמונות הקשות. כמו כן, פרוש התייחס לעימותים עם סיעת ש"ס המקומית והביקורת על מינוי שי נתן, שעתר בעבר נגד יצחק פינדרוס, לתפקיד מנכ"ל העירייה. צפו בריאיון המלא.

קטע מהריאיון, העימות עם ש"ס

"לפני שבועיים הרב בעדני היה בעיר, קורה פה משהו מוזר... הרב מלכה המרא דאתרא של העיר, החליטו בש"ס לצפצף עליו, מה אני קשור לזה?".

אתה לוקח צד נגד יושב ראש הסיעה שמונה על ידי מועצת חכמי התורה?

"הרב מאזוז מאוד מרוצה, הרב בעדני מאוד מרוצה, הרב בן דוד מאוד מרוצה, תשאל את בתי הספר של בית מרגלית, תשאל את גברת גברא מנהלת התיכון הגדול ביותר - מאוד מרוצה, כולם מרוצים".

אתה לא נגד יהודה בוטבול יושב ראש סיעת ש"ס? הם טוענים שאתה הולך יחד עם המרא דאתרא המקומי נגד יהודה בוטבול.

"אני לא שמעתי את מי שאמר לך את זה, אם אני אשמע אני אגיב, אני לא מציע לאף אחד לומר את זה כי הם מבינים את הבעיה".

מבחינתך יהודה אבוטבול הוא יושב ראש סיעת ש"ס? אתה מתנהל מולו?

"יהודה אבוטבול הוא יושב ראש סיעת ש"ס, הוא צריך להבין שהוא צריך לכבד את כל המגזר החרדי, בוא נתחיל עם זה כך, ישראל פרוש בקדנציה השנייה באלעד, בקדנציה הראשונה מצאו סיבות למה לא להיות טוב איתו אבל הם קיבלו הכל, בקדנציה השנייה - גם קיבלו הכל, צריך למצוא את הסיבה למה שרוליק פרוש לא טוב, כי אם כן למה שלא יתמכו בו...

ראש עיריית אלעד ישראל פרוש בריאיון לישי כהן

"יש פה איזו תקלה מסוימת, צריך ללמוד את התקלה הזאת, אני אשמח לשבת עם אריה דרעי ולתת לו טיפים או לשמוע ממנו, אני דרך אגב חייל שלו...

"בוטבול צריך להבין שהמרא דאתרא שהרב עובדיה מינה זה הרב מלכה, אי אפשר כל יומיים לשנות דעות. יש מרא דאתרא בעיר, יש סיעה בעיר - אם הם יעבדו ביחד הכל יהיה בסדר, לא יגיע אלי בחיים יושב ראש סיעה ויגיד לי 'אתה לא עובד עם המרא דאתרא', או לא נותן למרא דאתרא את מה שהוא צריך לקבל, יש למרא דאתרא שלושת אלפים ילדים שמה, לא יכולים לעשות על הגב שלי הון פוליטי".

אתה מבין את הכאב ב'דגל התורה' כשאתה ממנה את שי נתן למנכ"ל העירייה? כשאומרים לך 'זה האיש שעתר נגד יצחק פינדרוס - מועמדם של גדולי ישראל לראשות העיר' איך זה נראה בציבור?

"אתה מבין את זה שעל לא עוול בכפי קרעו אותי ש"ס ודגל התורה בבחירות, ויום אחרי הבחירות נתתי להם ממלא מקום וסגן ואת כל התפקידים ואני מכבד אותם ואין לי יצר נקמנות פוליטית, אני אוהב לנקות, אני לא מסתכל אחורה. יום יבוא ואתה תבין שלא פעלתי נגד דעת תורה שהלכתי באלעד, על כל פנים רבותיי בטוח לא.

"שי נתן היה העוזר הכי בכיר של צביקה כהן, שי נתן היה זה שפינה לי את הישיבה התיכונית ואת מוריה משם כדי שאני אביא את הישיבה של 1200 בחורים לעיר, שי נתן האו אחד ממקימי העיר, שי נתן כשאני נבחרתי יחד עם דגל התורה לעיר הוא נבחר על ידם יחד עם יעקב אשר".

הוא זה שעתר נגד פינדרוס

"עתרו נגד כל ראש עיר שבא, להזכירך כשאני באתי להיות סגן בעיר עתרו גם נגדי".

אתה לא רואה שום בעיה ציבורית אפילו מראית העין?

"אני לא רואה בעיה בזה שהם התנהגו לפני הבחירות איך שהם התנהגו - אני מאמין שהם מתחרטים, אני חושב ששי נתן רואה היום גם אחרת את הדבר, אני חושב שעם שי נתן נוכל להוביל את העיר קדימה להרבה מקומות טובים".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר