"לא נתפשר בבטיחות"

כך ייראה ל"ג בעומר במירון; ריאיון עם הפרויקטור צבי טסלר

האסון הכבד; הקריאה לעמוד בראש המערך; הפגישות עם נציגי החצרות והקהילות; המתווה להילולה והחשש ממתן כהנא • פרויקטור מירון, תא"ל במיל' צבי טסלר, בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכר השבת' (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(מפיק: איציק אוחנה. ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ)

מיד לאחר פרסום המלצות הביניים של ועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון, השר לשירותי דת מתן כהנא ביקש מתת אלוף במיל וניצב בדימוס, צבי טסלר, לכהן כפרויקטור הילולת תשפ"ב בהר מירון. טסלר קיבל את התפקיד ויצא לדרך. השבוע הוא פרסם את המתווה להילולה.

בריאיון באולפן 'כיכר השבת' מתייחס צבי טסלר לפגישות והשיחות שניהל עם נציגי הקהילות והחסידויות, העבודה שעשה בחודש האחרון, המתווה אליו הגיע על בסיס המלצות ועדת החקירה, מספר האנשים שיגיעו להילולה ומה יהיה על מנהג הח"י רוטל? צפו בריאיון המלא.

קטע מהריאיון

"כולם מבינים מה שהיה הוא לא שיהיה, ההר יראה אחרת. נצליח לקיים את ההילולה אבל בדרך אחרת, דרך בטוחה. אני שומע את זה מכל החסידיות, אני נפגש עם כולם ואמשיך להיפגש ולהידבר איתם. נדרשים שינויים, השינויים על בסיס החלטות הביניים של ועדת החקירה".

באשר למספר המשתתפים בהילולה, אומר טסלר: "רוב המספרים שזורקים לא קשורים למציאות. המספר 20 אלף הוא מספר שהוועדה נקטה בו כדוגמא, כהערכה כללית. הוועדה הנחתה אותנו למדוד בפועל את גודלו של ההר ואז לקבל החלטה כאשר המפתח הוא מטר מרובע לכל אדם".

צבי טסלר בריאיון לישי כהן

"המרחב הוא כנראה סיב ה-20 אלף", הדגיש הפרויקטור: "האם זה 5 אלף לכאן או לכאן? אני לא יודע, נבדוק את זה. אבל בזמן נתון אנחנו נקפיד שלא יהיו מעבר למספר שאנחנו נקבע כי זה כב רמסכן את שלום הציבור".

לדבריו: "הסך הכולל של ההילולה מערב ל"ג בעומר עד לצאת ל"ג בעומר יהיה דומה לשנים קודמות. אבל לא יהיו את השיאיים שבזמן נתון נמצאים עשרות אלפים, הרבה מעבר למה שההר יכול להכיל מבחינה בטיחותית, זה יהיה אחיד לאורך כל ההילולה".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר