אומן ראש השנה?

מלחמת רוסיה-אוקראינה; רבה של אומן בריאיון באולפן

הרגע שהמשלחמה פרצה והקהילה חולצה מאומן; החשש להיכנס לעיירה והסכנה בדרכים; הסיוע לגויים המקומיים ומה יהיה על אומן ראש השנה? הרב יעקב ג'אן, רבה של אומן, בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכר השבת' (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(מפיק: איציק אוחנה. ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ)

רבה הראשי של אומן, הרב יעקב ג'אן, התארח לריאיון מיוחד באולפן 'כיכר השבת' והתייחס למלחמה של רוסיה נגד אוקראינה והימלטות היהודים מהמדינה, מה שהוביל להתפרקות הקהילה החרדית בעירייה אומן. צפו בריאיון המלא.

קטע מהריאיון

"האמת לאמיתה שאין סכנה לאומן. אומן עצמה היא לא מקום סכנה. וגם הדרכים אליה לא כולם בחזקת סכנה, אבל זה לא איזה היתר גורף להיכנס לאוקראינה, כי כל זמן שיש סכנה למה להכניס ראש בריא למיטה חולה? ודאי שלא ניכנס לשם.

"יש - אני יודע - שכל הזמן אנשים כוספים ומשתוקקים ונכנסים לאומן, אבל זה לא דבר שאני יכול לתת לו גיבוי הלכתי. אבל כמובן ללא ספק זה היה מכה של פתע פתאום ששברה את הקהילה".

הרב מתכוון לחזור לאומן?

"כן, אני מאמין שיגיעו ימים טובים. עד יעבור זעם. כמה זמן זה יקח אני לא יודע. אני לא נביא ולא חולם חלום. איך אני, אפילו כאדם הלכתי, יכול לקחת על הכתפיים שלי ולהגיד לאדם תיכנס עכשיו לאוקראינה? איך אני יכול?".

הרב יעקב ג'אן בריאיון לישי כהן

למרות שהרב אומר שאין סכנה באומן ואפילו יש דרכים לא מסוכנות

"אפילו אם אני לא חושש מהפגזים של הרוסים נגד האוקראינים, אני חושש מהמון העם, מהציבור. כבר ראינו שהייתה טעות וחשדו את אותו פלוני אלמוני שהוא צצני וירו בו למוות וזה היה אחד משלנו. מי מבטיח שח"ו לא יקרה אסון? אפילו אחד מני אלף חשש כזה. אדם צריך לחשוש.

"יש עניין שנתהפך הכל לטובה. אני בטוח שכל העניין הזה יתהפך מאוד לטובה. אני מאמין שעוד יגיעו ימים טובים, ואל תשכחו שהעיקר שלנו זה לבוא כולם לציון ברינה, זה העניין שלנו. אז עם כל האהבה והכיסופים שלנו לרבינו – אנחנו עדיין כוספים ומשתוקקים לבוא עם רבינו ביחד לארץ ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר