ח"כ טור-פז באולפן

מקורבו של לפיד: "לממשלה יציבה - צריכים סיעה חרדית"

החרם על החרדים בממשלה היוצאת והרצון של לפיד לשתף פעולה; השיחות עם הח"כים החרדים ומאחורי הקלעים של 'מתווה החינוך' בבעלזא • ח"כ משה קינלי טור-פז בריאיון לישי כהן • צפו (TV)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: אלעד זהבי)

91 ימים לבחירות: ח"כ משה קינלי טור-פז, מקורבו של יו"ר 'יש עתיד' רש הממשלה יאיר לפיד, התארח לריאיון באולפן הבחירות של 'כיכר השבת' והתייחס לרצון של לפיד להקים ממשלה יחד עם הסיעות החרדיות והסביר את הצורך בסיעה חרדית כדי להקים ממשלה יציבה. התייחס לשיחות עם הח"כים החרדים וחשף את מאחורי הלקעים של מתווך החינוך עם חסידות בעלזא, המתווה שהוביל לקרע בין 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל.' צפו בריאיון המלא.

כותרות מהריאיון

ההתחזקות של 'יש עתיד': "זה לא התחיל עכשיו, תסתכל על העשייה של יש עתיד בשנה האחרונה, תראה יציבות. עסקנו בעשייה. 'יש עתיד' אמרה שנקים ממשלה רחבה, מצטער שלא הצלחנו להקים עם מפלגה חרדית".

החרם על החרדים בממשלה היוצאת: "אני חושב שכל עיניו בראשו רואה.. שמעתי אפילו את מנסור עבאס אומר, שאם רוצים ממשלה יציבה בישראל, צריכים גם מפלגה חרדית, היא לא חייבת להיות לשון המאזניים. אני הייתי רוצה ממשלה שכל אדם בישראל מסתכל עליה ואומר: יש לי בה נציג. לכן הייתה חסרה לי מפלגה חרדית. אני לא מחרים אף אחד למעט קיצוניים".

ח"כ משה קינלי טור-פז בריאיון לישי כהן

הסיכוי של לפיד להרכיב ממשלה: "למעט הקיצוניים - אנחנו מוכנים לשבת עם כולם. למעט נתניהו והקיצוניים אני לא רואה אף דמות שאנחנו לא יכולים לשבת איתה".

שיתוף פעולה עם החרדים: "היו פה אצליך בואלפן, אני שומע את הפוליטיקיאם החרדים מדברים על כך בגלוי.. אני שומע בשיחות שלי עם הח"כים החרדים שאם נתניהו לא ישיג 61 - הכל פתוח. אנחנו מדברים עם כולם, אנחנו עסוקים במפלגת שלטון. כשלפיד יקבל שוב את המנדט להרכיב את הממשלה - הוא ידבר עם כולם, גם עם החרדים".

'יש עתיד' תסכים לדרישות החרדים? "אני חושב שהתשובה היא כן, גם הציבור החרדי צריך להבין אנחנו לא רוצים ממשלת קצוות אלא ממשלה מרכזית, היבור החרדי ימצא בנו פרטנר ראוי. העקרון של לתת לציבור החרדי מה שמגיע לו - חייב להתקיים בממשלה בראשות יאיר לפיד".

מתווה החינוך של בעלזא: "יש קבוצה של חסידיות שבאו אלי, ואחר בתיווך שלי למשרד חינוך, ואמרו 'לא הגיוני שאנחנו מוכנים להכניס לימודי יסוד רחבים הרבה יותר ואנחנו לא מתוקצבים על זה', משרד החינוך יחד עם האוצר בנה מתווה, זה מתווה לימודי יסוד בלי פגיעה בקודשי ישראל, זה לא ממלכתי חרדי, ממלכתי חרדי זה משהו אחר לגמרי המיועד לציבור מודרני. העקרון המחנה של החינוך העצמאי התקיים במתווה הזה. אין שום התערבות בתכנים, הכל פייק, כל מיני קיצוניים או כאלו שעינהם צרה. המתווה הוא על בסיס החינוך העצמאי, בדיוק אותו דבר. לא קיבלנו דבר בתמורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר