יו"ר 'יהדות התורה' בריאיון סוער

גפני: "ליברמן צריך להיזרק בכיכר העיר, הוא מחכה שיזרקו אותו עם מריצה למזבלה"

הנאמנות החד משמעית לנתניהו; הסירוב לשתף פעולה עם גנץ והמתקפה על שריון כהנא; משיב אש לדרעי; תוקף את בן גביר; מסביר את השתתפות מיכאלי בחתונה וקורא לליברמן להתפטר • ח"כ משה גפני בריאיון מיוחד לישי כהן (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: אלעד זהבי. עריכה ידידיה כהן)

בחירות 2022: יו"ר 'יהדות התורה', ח"כ משה גפני, מתארח לריאיון מיוחד ב'כיכר השבת' ומדבר על כל הנושאים העומדים על הפרק. מצהיר נאמנות לבנימין נתניהו - גם במחיר הליכה לאופוזיציה; שולל אפשרות של שיתוף פעולה עם בני גנץ ויאיר לפיד; תוקף את שריון מתן כהנא ב'מחנה הממלכתי'; מסביר למה הזמין את מרב מיכאלי לחתונת נכדו ויוצא נגדה בחריפות, מעריך שאיתמר בן גביר לא יזכה לקולות ממבציעי 'יהדות התורה' וקורא לאיווט ליברמן להתפטר.

מחר: החלק השני של הריאיון, על שאלת הפיצול של 'דגל התורה' מ'אגודת ישראל'.

כותרות מהריאיון

הפלת הממשלה: "המלחמה המשותפת שניהלנו ממש מתחילת הקדנציה, כל הגוש, הימין החרדים, התדיים, כולם נתנו יד למאבק הזה. לא ויתרנו בשום דבר. שיתוף הפעולה של הגוש הוביל את הפלת הממשלה. כמובן לוקח לעצמי גם קרדיט עם הנאומים שלי במליאה, מי שזוכר היה עלי ביקורת שדיברתי מילים שלא מתאימות לאישיות שלי, מילים שזעזעו את חברי הכנסת והציבור, שהיבאו להפנמה שאת הממשלה הזאת צריך להפיל".

הניסיון להחזיר את המצביעים שעזבו את המפלגות החרדיות בבחירות האחרונות: "אני לא בטוח באיבוד הקולות, חלק גדול לא הגיעו בכלל לקלפי. אנשים היו בטוחים שהכל מתנהל בסדר.. התוצאה הייתה קריטית, ראו שיכול להיות רע. וכולם ראו את זה. אני חושב שחלק גדול מהציבור החרדי שלא הלך להצביע - יילך להצביע. כולם ראו את הסכנה".

התחייבות לפסקת ההתגברות: "אנחנו צריכים לתת את המצע המדויק מה הולכים לעשות, למשל בנושא בית המשפט. ויתרנו בנושא הזה ל'הליכוד'. כשנתניהו לא רצה את זה אנחנו ויתרנו. היום זה לא יקרה, היום זה אחד הדברים שאצלנו יהיה קריטי. אנחנו נדרוש בתוקף את הנושא של פסקת ההתגברות, לא נוותר".

איתמר בן גביר: "אני יכול להגיד בוודאות מדובר במי שעולה להר הבית שלדעת כל הרבנים זה חיוב כרת, אדם שמצית את האש המיותרת שלא מועילה שום דבר, היא לא גורמת לכך שתהיה עוד אחיזה למקומות שהוא הולך, זה דבר ילדותי שעושה נזק. אני לא חושב שיש מי בציבור החרדי שהולך אחריו, למעט שיש פיגוע ואנישם באים ואומרים שהוא בא וצועק וצועקים איתו, לא חושב שהוא יביא קול אחד מיהדות התורה".

הסיכוי להשיג 61: "השנה שהייתה - אתה רואה את זה גם בסקרים - אנשים סבלו ופחדו מה שהולך לקרות. אנשים נכנסו למוטיבציה נגד הממשלה ושתהיה ממשלה נורמלית. אנחנו ננצח בעזרת ה'".

נאמן לגוש נתניהו: "גם היום אני אומר שנעשה חשבון נפש (אם לא נשיג 61. י-כ), כולנו יחד, כל הגוש. אני נאמן לבנימין נתניהו, אחריו גם לאופזיציה. אם יקרה חלילה מצב ולא יהיה 61 - הגוש ישב ויחשוב מה עושים. כל השנים הלכתי עם הימין. יש ניסיון להטיל בי איזו אמירה כזו שאני שמאלני, אני איש נחמד ומדבר עם כולם. אין שום שינוי אצלי. אני הולך עם הימין, בכל מקרה ובכל מחיר, כך היה בעבר, כך גם היום. אני רואה שצריך לחשוב פעמיים אם צריך לדבר".

אריה דרעי: "אני מניח שלאריה דרעי יש דובר, אני חושב שאתה צריך לעשות ראיון עם דרעי ולשאול אותו 'מה אתה רוצה מגפני? אתה הרי יודע יותר מכל אחד אחר שההנחיות של גפני מאז ומתמיד היו ללכת רק עם הימין, למה אמרת את זה? (לוקח אחריות על יהדות התורה. י-כ) מה? רצית להראות שאתה שולט על היהדות החרדית?' אני מציע שתראיין אותו, זאת שאלה טובה. הוא לא התקשר לאחל לי מזל טוב, לא היה לו זמן, היה עסוק. אני מבקש מאריה דרעי - באמצעותך - שינהל את ש"ס ולא את יהדות התורה".

שריון מתן כהנא אצל בני גנץ: "זה נזק גדול, זה מראה על מציאות שבה הם כנראה לא יודעים עד כמה קשה וחזק הנושא הזה של הפגיעה של מתן כהנא בציבור החרדי. אם לוקחים אותו לרשימה - לא שהוא הולך להיות שר - אבל המשמעות שלך העניין שהם לא יודעים עד כמה זה נזק לתדמית שלהם בציבור החרדי. זה מדליק נורות אדומות. כשהייתה סתם שיחה אקראית במליאה הוא (גנץ. י-כ) הבין ממני שזה נזק גדול (לצרף את כהנא. י-כ)".

מרב מיכאלי: "זה נורא ואיום, שרת תחבורה במדינת ישראל כשאנחנו נמצאים בשבוע כזה נורא של כל כך הרבה הרוגים ופצועים בתאונות דרכים, אז היא עוסקת שילדים וילדות בירושלים יושבים בנפרד או שהיא עושה את הפקחים אם יש הדרת נשים בתחבורה הציבורית, זאת בושה לה ולמדינת ישראל ששרת התחבורה עוסקת בדבר הזה ולא בתאונות.

"הזמנתי את כולם לחתונה נכדתי, היא באה. היא אשה כפי שכולם מכירים אותה.. היא רוצה שיהיה גברים ונשים יחד. אנחנו הקפדנו באירועים שלנו שתהיה הפרדה בין גברים לנשים, תמיד זה היה, לא אצל כל החרדים זה היה.. (רומז על אריה דרעי. י-כ). היה מי שצילם אותה - לפי דעתי זה לא יפה ולא מכובד - שהיא רוקדת עם הנכדה שלי. ואני לא חוסך את ביקורתי ממנה, אני בנוי כך, אני יכול לדבר איתה לשלום אבל כשמגיע דבר כזה כמו שעכשיו קורה - אני מעביר את הביקורת הכי קשה, הנה אני אומר לך: בושה למדינת ישראל בושה לשרת התחבורה".

אביגדור ליברמן: "שר האוצר איווט ליברמן צריך ללכת הבייתה, במדינה מתוקנת היו זורקים אותו בכיכר העיר, האיש הזה לא מצליח בשום דבר, בצדק הוא לא מצליח - הוא לא מבין בזה. האיש צריך ללכת הבייתה - אם היה מכבד את עצמו, אבל הוא לא מכבד את עצמו, הוא מחכה שיזרקו אותו עם מריצה למזבלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר