יו"ר מרצ באולפן • צפו

זהבה גלאון: "בן גביר האחרון שיכול לדבר על הסתה, שישטוף את ידיו מהדם של רבין"

החזרה לחיים הפוליטיים | ההסכמה לשמר על הסטטוס קוו כדי לשבת עם החרדים בממשלה | הפסילה של נתניהו | המתקפה החריפה נגד בן גביר | הסקרים ודרישת החרדים לתקצוב החינוך • יו"ר מרצ, זהבה גלאון, בריאיון לישי כהן באולפן הבחירות (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: אלעד זהבי )

שלושה עשר ימים לבחירות 2022, יו"ר מרצ, זהבה גלאון, מתארחת לריאיון מיוחד באולפן הבחירות של 'כיכר השבת' ומתייחסת להחלטה שלה לחזור לחיים הציבוריים, הרצון לשתף פעולה גם עם הסיעות החרדיות, הפסילה של בנימין נתניהו, ההסכה לשבת בממשלה עם 'המשותפת' והשאיפה שנשים חרדיות יצביעו מרצ. צפו ברייאון המלא.

תחילה התייחסה גלאון לחזרה שלה למערכת הפוליטית: "זה לא סוד, אני חילונית ממפלגה חילונית, חזרתי למערכת הפוליטית כדי להגדיל את גוש השינוי, להיות חלק מהממשלה, בפוליטיקה הכל אפשרי".

לדבריה: "אני לא סגורה על זה, אני חושבת שהסקרים מראים שאנחנו בתיקו, צמודים, הגושים צמודים. יש משמעות מאוד גדולה מה יהיה עם מרצ, אם מרצ תהיה גדולה וחזקה יהיה ללפיד 61 לממשלה".

"ביחד עם המחנה הממלכתי, ישראל ביתנו, רע"מ וחדש תעל תלוי באיזו דרך הם רוצים להיות. גם החרדים הם אופציה", אומרת גלאון על האופציה של הקמת ממשלה בראשות לפיד.

יו"ר מרצ זהבה גלאון בריאיון לישי כהן

יו"ר מרצ, שתקפה בעבר את אביגדור ליברמן, מסבירה את השינוי ביחס אליו: "אני שמעתי גם בעבר את ליברמן שהוא לא יישב עם מרצ והערבים והוא ישב עם מרצ והערבים. לא הכל כשר, אסביר מה השתנה: החברים שלי במרצ נכנסו לממשלה שליברמן היה שותף לה. גם ליברמן במובן מסוים השתנה. אני לא חוזרת בי משום דבר שאמרתי על ליברמן. מרצ כבר ישבה איתו, הוא הכשיר את מרצ ומרצ הכשירה אותו, הוא שייך לגוש הזה".

גלאון מתייחסת לממשלה יחד עם החרדים: "הם הודיעו שהם חלק מהגוש של נתניהו, אבל אני לא נגד חרדים, אין לי דבר וחצי דבר נגד החרדים. אני מעריכה שהחרדים לא יירצו מערכת בחירות שישית, אם יישמר הסטטוס קוו".

בהתייחסות לדרישת החרדים לתקצוב הוגן במערכת החינוך היא אומרת: "הגיע הזמן לעשות חוק חינוך ממלכתי, אני מכירה הרבה משפחות חרדיות שהיו רוצות ללמוד בחינוך ממלכתי אבל הן לא יכולות. הגיע הזמן שליהודים ולערבים תהיה מערכת חינוך ממלכתי".

באשר לפסילת נתניהו אומרת יו"ר מרצ: "ברגע שראש הממשלה לשעבר עומד למשפט על שחיתות, עניינו נידון בבית משפט. אם הוא יזוכה אנחנו בסיפור חדש. הדבר הראשון שנעשה בקואליציה, תוך שלושה חודשים נחוקק את חוק הנאשם, לא תהיה דילמה".

גלאון מתייחסת להסלמה ביו"ש ומאשימה את איתמר בן גביר: "מה שאנחנו רואים זו עליה במספר ההרוגים, יש בן אדם אחד או שניים שורצים שתהיה פה הסלמה. אחד קוראים לו בן גביר והשני קוראים לו נתניהו. וגם החמאס. כשבן גביר מגיע לשכונת שמעון הצדיק ואומר לפלסטינים 'אראה לכם מי בעל הבית' ושולף אקדח, האקדח הזה מופנה כלפי כל הגוש שלנו. הוא רוצה שהסכסוך בירושלים יהפוך לסכסוך דתי, זה משרת את הקמפיין שלו. היה צריך להסיר את החסינות מבן גביר ולהכריז עליו כארגון טרור".

יו"ר מרצ מתייחסת להסתה לרצח נגד בן גביר ותוקפת: "הוא האחרון שיכול לדבר על הסתה, קודם כל שישטוף את הידיים שלו מהדם של רבין. אני נגד רצח גם של מי שהוא יריב פוליטי שלי, אין בכלל על מה לדבר. אבל הוא האחרון שיכול לדבר על הסתה".

יו"ר מרצ זהבה גלאון באולפן 'כיכר השבת'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר